| Course title | Theory and Methodology of Physical Exercise 1 |
|---|---|
| Course code | KTV/TVLK |
| Organizational form of instruction | Tutorial |
| Level of course | Bachelor |
| Year of study | not specified |
| Semester | Winter |
| Number of ECTS credits | 2 |
| Language of instruction | Czech |
| Status of course | Compulsory |
| Form of instruction | Face-to-face |
| Work placements | This is not an internship |
| Recommended optional programme components | None |
| Lecturer(s) |
|---|
|
| Course content |
|
unspecified
|
| Learning activities and teaching methods |
Lecture supplemented with a discussion, Collaborative instruction, Discussion, Internship, Skills demonstration, Task-based study method, Self-study of literature, Seminar, Practicum
|
| prerequisite |
| Knowledge |
| objasnit základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě |
| vysvětlit techniku jízdy na kole |
| Skills |
| aplikovat základní tábornické vědomosti a dovednosti a základy pobytu v přírodě v praxi |
| předvést manipulaci s jízdním kolem a provést ukázku jízdy na kole |
| learning outcomes |
| Knowledge |
| používat své odborné vědomosti a dovednosti při modifikaci pohybových činností a her v přírodě pro předškolní děti |
| rozpoznat možnost vzniku krizových situací při pohybových aktivitách v přírodě a navrhnou jejich řešení |
| Skills |
| samostatně navrhnout a realizovat řešení při zdokonalování odborných dovedností z oblasti pobytu v přírodě, turistiky a cykloturistiky |
| samostatně a odpovědně sestavit a přizpůsobit trasu pro pěší turistiku a cykloturistiku členům družstva a koordinovat činnost v týmu při její realizaci |
| teaching methods |
| Knowledge |
| Lecture supplemented with a discussion |
| Seminar |
| Practicum |
| Internship |
| Task-based study method |
| Skills demonstration |
| Collaborative instruction |
| Self-study of literature |
| Discussion |
| Skills |
| Field trip |
| Skills demonstration |
| Practicum |
| Collaborative instruction |
| Individual study |
| Discussion |
| assessment methods |
| Knowledge |
| Skills demonstration during practicum |
| Continuous assessment |
| Self-evaluation |
| Skills |
| Skills demonstration during practicum |
| Continuous assessment |
| Self-evaluation |
| Recommended literature |
|
| Study plans that include the course |
| Faculty | Study plan (Version) | Category of Branch/Specialization | Recommended semester | |
|---|---|---|---|---|
| Faculty: Faculty of Education | Study plan (Version): Teacher Training for Pre-school Teachers (19) | Category: Pedagogy, teacher training and social care | 2 | Recommended year of study:2, Recommended semester: Winter |