Vyučující
|
-
Němečková Monika, Mgr. Ph.D.
-
Stašková Renata, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Na úvodní hodině proběhne poučení o bezpečnosti práce při výuce. Charakteristika a prostředky ZG. Správné držení těla = individuálně optimální držení těla. Roztřídění cvičení dle fyziologického účinku. Struktura a obsah rušné a průpravné části vyučovací jednotky. Názvosloví tělesných cvičení. Pořadová cvičení. Metodická návaznost cvičení pro správné držení těla, zásady sestavení "rozcvičky". Uvolňovací, protahovací a posilovací cvičení s ohledem na jednotlivé svalové skupiny, prevence svalových dysbalancí. Cvičení jednotlivců a dvojic bez náčiní a s využitím náčiní, či nářadí. Zpevňovací a koordinační cvičení. Rovnovážná cvičení. Relaxační a dechová cvičení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Samostatná práce studentů, Samostudium literatury, Cvičení
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 6 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit pojmy z biologie člověka v rozsahu učebních programů středních škol |
Odborné dovednosti |
---|
provést základní lokomoční pohyby a pohybové dovednosti bez zdravotního omezení nutné k absolvování praktické výuky |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
aktivně používat gymnastické názvosloví |
popsat správné držení těla |
metodicky správně sestavit rušnou a průpravnou část cvičební jednotky bez náčiní i s náčiním |
rozpoznat chyby ve cvicích patřících do průpravné části vyučovací/cvičební jednotky a navrhnout způsob jejich odstranění |
Odborné dovednosti |
---|
správně provést jednotlivé uvolňovací, protahovací, posilovací cviky s vědomou kontrolou |
aplikovat získané teoretické znalosti i praktické dovednosti do vyučovací/cvičební jednotky |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Appelt, K. Názvosloví pro cvičitele. Praha : Olympia, 1989. ISBN 80-7033-011-2.
-
Bursová, M. Kompenzační cvičení. Praha: Grada,, 2005.
-
Knížetová, V., Kos, B. Strečink, relaxace, dýchání. Praha : Olympia, 1989.
-
Krištofič, J. Gymnastická příprava sportovce. Praha, 2004.
-
Krištofič, Jaroslav. Gymnastická průprava sportovce : 238 cvičení pro všestranný rozvoj pohybových dovedností. Praha : Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-1006-4.
-
KRIŠTOFIČ, Jaroslav. Pohybová příprava dětí. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1636-4.
-
Krištovič, J. Gymnastika pro zdravotní a kondiční účely. 1. vyd. Praha : ISV nakladatelství, 2000. ISBN 80-85866-54-4.
-
Kyselovičová, Olga a kolektiv. Základná gymnastika. 2011. ISBN 978-80-89257-42-3.
-
MALMBERG, Eric. Gymnastics fun and games. Champaign: Human Kinetics, 1999. ISBN 0-88011-710-9.
-
MITCHELL, Debby, Barbara DAVIS a Raim LOPEZ. Teaching FUNdamental gymnastics skills. Champaign: Human Kinetics, 2002. ISBN 0-7360-0124-7.
-
Perič, Tomáš. Sportovní příprava dětí. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4218-2.
-
Skopová, M., Zítko, M. Základní gymnastika. Praha, 2005.
-
Volfová,H., Kolovská,I. Předškoláci v pohybu 1. Praha, 2008.
-
Žižka, J. Pořadová cvičení. 6., přeprac. vyd. Praha : Olympia, 1991. ISBN 80-7033-071-6.
|