Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Lidský pohyb, motorická činnost, pohybové předpoklady člověka,vývoj, principy a zásady motorického vývoje, biologické předpoklady člověka k motorické činnosti, přehled vybraných svalových skupin (začátek, úpon, funkce).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Samostudium literatury, Přednáška
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
student ovládá základní teoretické poznatky z anatomie a fyziologie v rozsahu střední školy |
Výsledky učení |
---|
student vymezi základní pojmy (tělesný pohyb, tělesná cvičení, pohybové schopnosti). Rozliší vývoj motoriky v periodizaci lidského věku. Rozpozná základní svalové skupiny a jejich funkci |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Písemná zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Bursová, Marta; Rubáš, Karel. Základy teorie tělesných cvičení. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2001. ISBN 80-7082-822-6.
-
Kouba, Václav. Motorika dítěte. 1. vyd. České Budějovice : Pedagogická fakulta Jihočeské univerzity, 1995. ISBN 80-7040-137-0.
-
Měkota, Karel; Kovář, Rudolf; Štěpnička, Jiří. Antropomotorika 2 : Určeno pro posl. tělesné výchovy a pro posl. zákl. škol. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
|