Vyučující
|
-
Kopečková Vladislava, doc. PhDr. Ph.D.
-
Řezníček Ondřej, PhDr. Ph.D.
-
Lepič Josef, Ing.
-
Steinberger Libor, Mgr.
-
Fuchs Petr, Mgr.
-
Buriánek Zbyněk, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do informačních systémů na ZČU. Odborné virtuální komunity, servery, blogy, vlogy, podcast, RSS. Knihovní služby, autorizované zdroje. Aplikace a digitální nástroje pro podporu studia. e-Time management (práce s elektronickým kalendářem). Digitální portfolio. Styly učení. Autodiagnostika. Personalizované učební prostředí. Metakognitivní strategie (strategie, jak se učit). Digitální technologie jako kompenzační pomůcky pro osoby se specifickými vzdělávacími potřebami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Seminář
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát základní pojmy z informatiky |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat s počítačem a orientovat se na internetu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyhledávat informace v odborných virtuální komunitách na serverech, blozích, vlozích, podcastech, RSS |
využívat správně informační systémy na ZČU |
vyhledávat a znát rozmanité aplikace a digitální nástroje pro podporu studia |
vysvětlit možnosti využití digitálních technologií jako kompenzačních pomůcek pro osoby se specifickými vzdělávacími potřebami |
Odborné dovednosti |
---|
používat širší spektrum knihovních služeb a autorizovaných zdrojů |
plánovat činnosti za pomoci elektronického kalendáře |
tvořit digitální portfolio |
provádět autodiagnostiku stylu učení |
utvářet personalizované učební prostředí |
využívat metakognitivní strategie k učení |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
LUCAS, H. C. Technology and the disruption of higher education. New Jersey, 2016. ISBN 978-981-3144-30-9.
-
MAREŠ, J. Styly učení žáků a studentů. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-246-7.
-
Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
|