Předmět: E-learning ve vzdělávání

« Zpět
Název předmětu E-learning ve vzdělávání
Kód předmětu KVD/ELVV
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kopečková Vladislava, doc. PhDr. Ph.D.
  • Řezníček Ondřej, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Formy e-learningu Didaktické zásady při přípravě on-line kurzů Administrace a správa on-line kurzů v LMS Role tutora v on-line kurzu Autorská tvorba v e-learningu Struktura on-line kurzu Multimediální komponenty on-line kurzu Interaktivní prvky v on-line kurzu Příklady dobré praxe Trendy v e-learningu

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Přednáška, Seminář
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 50 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
orientovat se v základních pojmech obecné pedagogiky a didaktiky
Odborné dovednosti
pracovat s počítačem a orientovat se na internetu
Obecné způsobilosti
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
Výsledky učení
Odborné znalosti
rozlišovat na základě charakteristických znaků různé formy e-learningu
vysvětlit roli tutora v on-line kurzu
popsat aktuální trendy v e-learningu
Odborné dovednosti
dodržovat didaktické zásady při přípravě on-line kurzů s ohledem na jejich cíl
využívat obecně platná pravidla pro administraci a správu LMS vybraného na základě kritérií
prokázat dovednosti související s autorskou tvorbou v e-learningu
navrhnout vhodnou strukturu on-line kurzu s ohledem na jeho cíl
zařazovat do on-line kurzu vhodné vlastní a v souladu s autorským zákonem i cizí multimediální komponenty a interaktivní prvky
vyhledávat a správně zařazovat do on-line kurzu příklady dobré praxe
Obecné způsobilosti
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
E-learning,
Samostatná práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Samostatná práce studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
E-learning,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Výuka podporovaná multimédii,
E-learning,
Samostatná práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • DZIUBAN, Ch. D. Conducting research in online and blended learning environments: new pedagogical frontiers. New York, 2016. ISBN 978-0-415-74247-4.
  • Eger, Ludvík. Vzdělávání dospělých a ICT : aktuální stav a predikce vývoje. Vyd. 1. Plzeň : Nava, 2012. ISBN 978-80-7211-428-3.
  • Maněna, Václav. Moderně s Moodlem : jak využít e-learning ve svůj prospěch. 2015. ISBN 978-80-905802-7-5.
  • Rohlíková, L. E-learning ve vzdělávání. Plzeň, ZČU. 2020.
  • ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole.. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
  • Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
  • Zounek, Jiří; Juhaňák, Libor,; Staudková, Hana,; Poláček, Jiří. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr