Vyučující
|
-
Kopečková Vladislava, doc. PhDr. Ph.D.
-
Řezníček Ondřej, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Formy e-learningu Didaktické zásady při přípravě on-line kurzů Administrace a správa on-line kurzů v LMS Role tutora v on-line kurzu Autorská tvorba v e-learningu Struktura on-line kurzu Multimediální komponenty on-line kurzu Interaktivní prvky v on-line kurzu Příklady dobré praxe Trendy v e-learningu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Přednáška, Seminář
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 50 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v základních pojmech obecné pedagogiky a didaktiky |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat s počítačem a orientovat se na internetu |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
rozlišovat na základě charakteristických znaků různé formy e-learningu |
vysvětlit roli tutora v on-line kurzu |
popsat aktuální trendy v e-learningu |
Odborné dovednosti |
---|
dodržovat didaktické zásady při přípravě on-line kurzů s ohledem na jejich cíl |
využívat obecně platná pravidla pro administraci a správu LMS vybraného na základě kritérií |
prokázat dovednosti související s autorskou tvorbou v e-learningu |
navrhnout vhodnou strukturu on-line kurzu s ohledem na jeho cíl |
zařazovat do on-line kurzu vhodné vlastní a v souladu s autorským zákonem i cizí multimediální komponenty a interaktivní prvky |
vyhledávat a správně zařazovat do on-line kurzu příklady dobré praxe |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
DZIUBAN, Ch. D. Conducting research in online and blended learning environments: new pedagogical frontiers. New York, 2016. ISBN 978-0-415-74247-4.
-
Eger, Ludvík. Vzdělávání dospělých a ICT : aktuální stav a predikce vývoje. Vyd. 1. Plzeň : Nava, 2012. ISBN 978-80-7211-428-3.
-
Maněna, Václav. Moderně s Moodlem : jak využít e-learning ve svůj prospěch. 2015. ISBN 978-80-905802-7-5.
-
Rohlíková, L. E-learning ve vzdělávání. Plzeň, ZČU. 2020.
-
ROHLÍKOVÁ, Lucie a Jana VEJVODOVÁ. Vyučovací metody na vysoké škole.. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4152-9.
-
Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
-
Zounek, Jiří; Juhaňák, Libor,; Staudková, Hana,; Poláček, Jiří. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
|