Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy z oblasti analogových a elektronických číslicových prvků pro vzdělávání. Logické členy a klopné obvody se zaměřením na alternativní formy výuky logických funkcí. Čítače a registry, dekodéry s návrhem výukového výstupu. Multiplexery a demultiplexery s návrhem výukového výstupu. Číslicové systémy ve výuce počítačové techniky v návaznosti na RVP ZV s využitím didaktické stavebnice RC 2000. Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků. Tvorba výukových simulačních modelů ve virtuálním prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Seminář
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 52 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 12 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát základní zákony z logiky a elektrotechniky na úrovni matematiky a fyziky na základní škole |
ovládat počítač na úrovní běžného uživatele. pohybu v OS. |
Odborné dovednosti |
---|
používat základní počítačové dovednosti. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát charakteristické parametry a chování vybraných číslicových a analogových elektronických prvků a systémů |
mít povědomí o uplatnění vybraných číslicových a analogových prvků ve strukturách ICT |
Odborné dovednosti |
---|
umět analyzovat jednodušší zapojení s vybranými elektronickými prvky |
umět ověřit chování číslicového obvodu v simulačním programu |
provést návrh a vysvětlit chování kombinačního logického obvodu zadaného s ohledem na vzdělávání |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
E-learning, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
E-learning, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
ANTOŠOVÁ, Marcela a Vratislav DAVÍDEK. Číslicová technika. Páté aktualizované vydání. České Budějovice:Kopp, 2018. ISBN 978-80-7232-509-2.
-
BELZA, Jaroslav. Operační zesilovače pro obyčejné smrtelníky. Praha: BEN - technická literatura, 2004.
-
Juránek, Antonín. MultiSIM - elektronická laboratoř na PC : schémata a zapojení. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2008. ISBN 978-80-7300-194-0.
-
Malý, Martin. Hradla, volty, jednočipy : úvod do bastlení. 1. vydání. 2017. ISBN 978-80-88168-23-2.
-
VOBECKÝ, Jan a Vít ZÁHLAVA. Elektronika: součástky a obvody, principy a příklady.. 3., rozš. vyd. Praha: Grada Publishing., 2022. ISBN 978-80-247-1241-3.
-
ZUNGERU, Murtala Adamu, Joseph CHUMA a Hilary Ugo. Handbook of Laboratory Experiments in Electronics Engineering: Vol. 1.. California: Notion Press, 2016.
|