Vyučující
|
-
Kašpar David, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Co je to grafický projekt. Příklady hotových projektů. Metodika zpracování projektů. Pokyny pro výběr projektu. 2. Studijní materiály. Způsob studia. Počítačová vektorová a bitmapová grafika, barvy, barevné model a prostory. CorelDRAW: Pracovní plocha a nástroje. Typy zobrazení, náhledy. Kreslení. Výběr, přesun a základní úprava objektů. 3. CorelDRAW: Vrstvy. Transformace objektů. Kopírování, duplikáty, seskupování a kombinování. Změna pořadí objektů. 4. CorelDRAW: Zarovnávání a rozmisťování objektů. Přichytávání k vodítkům, mřížce a objektům. Výplně a obrysy. Oříznutí - kontejner (ořezová maska). Perspektiva, přechod, obálka, vysunutí, stín. 5. CorelDRAW: Výtvarný a odstavcový text. Text na osnově, přizpůsobení textu rámci. 6. CorelDRAW: Průhlednost objektů. Slučování textu z databáze s grafikou. Publikování do pdf. Publikování na Web 7. Photoshop: Zpracování fotografií 1:Velikost obrazu, rozlišení a další informace. Pracovní plocha, nástroje. Palety a nabídky. 8. Photoshop: Vrstvy. Výběry a masky. Kanály. 9. Photoshop: Transformace, oříznutí. Úrovně. Křivky. Retušování. 10. Photoshop: Zpracování fotografií 2: RAV, HDR 11. Photoshop: Zpracování fotografií 2. Tvorba fotogalerií. EXIF, IPCT, tisk. 12. Photoshop: Vodítka, mřížka. Pravítka - měření. Filtry. Důležité klávesové zkratky. 13. Kontrola zpracovaných projektů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Samostatná práce studentů, Samostudium studentů, Přednáška, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalost práce v aplikacích Word, Excel a PowerPoint na počítači s operačním systémem Windows a znalost využívání Internetu |
Výsledky učení |
---|
student zvládne problematiku zpracování jak bitmapové grafiky, s užitím aplikace Photoshop tak vektorové grafiky, s užitím aplikace Corel Draw. Získá schopnosti vytvořené grafiky tisknout i umísťovat na WWW |
Vyučovací metody |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Bouton, G. et al. Mistrovství v Adobe Photoshopu. SoftPress Praha, 2002.
-
Čulík, Miroslav. CorelDRAW 11 : česká verze : podrobný průvodce začínajícího uživatele. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0651-2.
-
Čulík, Miroslav. Český CorelDRAW 9 : podrobný průvodce začínajícího uživatele. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-881-4.
-
Fotr, Jiří; Křenek, Jan; Vlach, Martin. Tipy, efekty a kouzla v Adobe Photoshopu. Praha : Computer Press, 2001. ISBN 80-7226-438-9.
-
Kadavý, Dušan. CorelDRAW jednoduše : pro verze 10, 11, 12. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0755-8.
-
Kelby, Scott. Digitální fotografie. Brno : Zoner Press, 2007. ISBN 978-80-86815-56-5.
-
Kocur, Pavel. Grafické projekty. V Plzni : Západočeská univerzita, 2007.
-
Kocur, Pavel. Zpracování textových a grafických informací. V Plzni : Západočeská univerzita, 2005.
-
Kočička, Pavel; Blažek, Filip. Praktická typografie. Praha : Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-385-4.
-
Miller, Deborah; Dorovský, Ilija. Mistrovství v CorelDRAW 8. Praha : Computer Press, 1998. ISBN 80-7226-124-X.
|