Vyučující
|
-
Semeniuk Martin, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Informační systémy ve vzdělávání - úvod do problematiky 2. Uživatelé, činnosti, práva, struktura dat v informačních systémech 3. Ochrana dat a uživatelů, účel informačních systémů 4. Formulace požadavků na návrh a evidenci dat 5. Hromadné zpracování dat pomocí nástroje Power BI 6. Návrh tabulek a typy dat v nich obsažených 7. Práce se záznamy v databázi, pravidla a omezení 8. Kontrola správnosti a použitelnosti struktury, nastavených pravidel 9. Funkce a vzorce, práce s řetězci při hromadném zpracování dat 10. Řazení, filtrování, vizualizace dat 11. Informační systémy v RVP pro 2. stupeň ZŠ 12. Příklady výukových aktivit pro výuku informačních systémů na 2. stupni ZŠ
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalosti na úrovni předmětu Databáze a databázové systémy z bakalářského studia |
Odborné dovednosti |
---|
dovednosti na úrovni předmětu Databáze a databázové systémy z bakalářského studia |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlí, co je informační systém a k čemu slouží |
zná základní pravidla a omezení pro návrh tabulek |
Odborné dovednosti |
---|
formuluje problém a požadavky na jeho řešení, specifikuje a stanoví požadavky na IS |
navrhne procesy zpracování dat a role jednotlivých uživatelů |
nastavuje zobrazení, řazení a filtrování dat v tabulce, aby mohl odpovědět na položenou otázku |
na základě doporučeného i vlastního návrhu sestaví tabulku (popř. provázané tabulky) pro evidenci dat a nastaví pravidla a postupy pro práci se záznamy v evidenci dat |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Deckler, Greg. Learn Power BI : a comprehensive, step-by-step guide for beginners to learn real-world business intelligence. Birmingham. 2021.
-
Hernandez, Michael J. Návrh databází. 1. vyd. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-0900-7.
-
Chmelár, Michal. Reporting v Power BI, PowerPivot a jazyk DAX. Prvé vydanie. 2018. ISBN 978-80-973078-0-6.
|