Předmět: Informační technologie ve výuce

« Zpět
Název předmětu Informační technologie ve výuce
Kód předmětu KVD/ITVV
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky eLearning
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kasík Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Kopečková Vladislava, doc. PhDr. Ph.D.
  • Řezníček Ondřej, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Digitální technologie a teorie vzdělávání. Příklady využití digitálních technologií ve školním prostředí. Vzdělávací aplikace pro různé digitální technologie. Cloud computing software jako služba pro výukové účely. Možnosti vlastního profesního rozvoje s pomocí internetu a internetové komunikace Vyhledávání informací a materiálů na internetu. Internetové zdroje aktualit o využívání digitálních technologií ve výuce. Portály a komunity spojené se vzděláváním. Využívání sociálních sítí ve výuce. Tvorba portfolia. Kyberšikana.

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 4 hodiny za semestr
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vysvětlit základní pojmy z informatiky
Odborné dovednosti
orientovat se v práci s osobním počítačem na úrovni sylabu ECDL Start.
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
porovnat různé teorie vzdělávání v souvislosti s využitím digitálních technologií
uvést příklady vhodného i nevhodného využití digitálních technologií ve školním prostředí
analyzovat různé typy vzdělávacích aplikací
orientovat se v cloudových službách
vyhledávat aktuální informace, materiály a vzdělávací příležitosti na internetu
analyzovat pozitivní a negativní aspekty sociálních sítí a virtuálních komunit
reflektovat význam digitálního portfolia pro žáky i učitele
vysvětlit zásady bezpečnosti na internetu a možnosti prevence kyberšikany
Odborné dovednosti
vytvořit digitální portfolio
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
E-learning,
Analyticko-kritická práce s textem,
Prezentace práce studentů,
Samostatná práce studentů,
Výuka podporovaná multimédii,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Prezentace práce studentů,
Obecné způsobilosti
Prezentace práce studentů,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Portfolio,
Odborné dovednosti
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Doporučená literatura
  • Brdička, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno : Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
  • Neumajer, Ondřej; Rohlíková, Lucie,; Zounek, Jiří. Učíme se s tabletem : využití mobilních technologií ve vzdělávání. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
  • Zounek, Jiří; Juhaňák, Libor,; Staudková, Hana,; Poláček, Jiří. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr