Vyučující
|
-
Kasík Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Kopečková Vladislava, doc. PhDr. Ph.D.
-
Řezníček Ondřej, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Digitální technologie a teorie vzdělávání. Příklady využití digitálních technologií ve školním prostředí. Vzdělávací aplikace pro různé digitální technologie. Cloud computing software jako služba pro výukové účely. Možnosti vlastního profesního rozvoje s pomocí internetu a internetové komunikace Vyhledávání informací a materiálů na internetu. Internetové zdroje aktualit o využívání digitálních technologií ve výuce. Portály a komunity spojené se vzděláváním. Využívání sociálních sítí ve výuce. Tvorba portfolia. Kyberšikana.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 4 hodiny za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základní pojmy z informatiky |
Odborné dovednosti |
---|
orientovat se v práci s osobním počítačem na úrovni sylabu ECDL Start. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
porovnat různé teorie vzdělávání v souvislosti s využitím digitálních technologií |
uvést příklady vhodného i nevhodného využití digitálních technologií ve školním prostředí |
analyzovat různé typy vzdělávacích aplikací |
orientovat se v cloudových službách |
vyhledávat aktuální informace, materiály a vzdělávací příležitosti na internetu |
analyzovat pozitivní a negativní aspekty sociálních sítí a virtuálních komunit |
reflektovat význam digitálního portfolia pro žáky i učitele |
vysvětlit zásady bezpečnosti na internetu a možnosti prevence kyberšikany |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit digitální portfolio |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Brdička, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání : studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno : Aisis, 2003. ISBN 80-239-0106-0.
-
Neumajer, Ondřej; Rohlíková, Lucie,; Zounek, Jiří. Učíme se s tabletem : využití mobilních technologií ve vzdělávání. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
-
Zounek, Jiří; Juhaňák, Libor,; Staudková, Hana,; Poláček, Jiří. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
|