|
Vyučující
|
-
Vychytil Radek, Mgr. Ph.D.
-
Vítová Marie, doc. PhDr. Ph.D.
-
Kytýr Zbyněk, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Digitální technologie a teorie vzdělávání. Příklady využití digitálních technologií ve školním prostředí. Vzdělávací aplikace pro různé digitální technologie. Cloud computing software jako služba pro výukové účely. Možnosti vlastního profesního rozvoje s pomocí internetu a internetové komunikace Vyhledávání informací a materiálů na internetu. Internetové zdroje aktualit o využívání digitálních technologií ve výuce. Portály a komunity spojené se vzděláváním. Využívání sociálních sítí ve výuce. Využití umělé inteligence ve vzdělávání. Tvorba portfolia. Kyberšikana.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 4 hodiny za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| vysvětlit základní pojmy z informatiky |
| Odborné dovednosti |
|---|
| orientovat se v práci s osobním počítačem na úrovni sylabu ECDL Start. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| porovnat různé teorie vzdělávání v souvislosti s využitím digitálních technologií |
| uvést příklady vhodného i nevhodného využití digitálních technologií ve školním prostředí |
| analyzovat různé typy vzdělávacích aplikací |
| orientovat se v cloudových službách |
| vyhledávat aktuální informace, materiály a vzdělávací příležitosti na internetu |
| analyzovat pozitivní a negativní aspekty sociálních sítí a virtuálních komunit |
| reflektovat význam digitálního portfolia pro žáky i učitele |
| vysvětlit zásady bezpečnosti na internetu a možnosti prevence kyberšikany |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit digitální portfolio |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
| bc. studium: efektivně a kriticky využít nástrojů umělé inteligence a nést konečnou odpovědnost za výsledek své práce, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| E-learning, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Prezentace práce studentů, |
| Samostatná práce studentů, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Prezentace práce studentů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Portfolio, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Portfolio, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
GAJZLEROVÁ, L., NEUMAJER, O., ROHLÍKOVÁ, L. Každý jsme jiný: Inkluzivní vzdělávání s využitím digitálních technologií. Praha: Microsoft. 2016.
-
Kopecký, Kamil; Szotkowski, René,; Kubala, Lukáš; Krejčí, Veronika; Havelka, Martin. Moderní technologie ve výuce : (o moderních technologiích ve výuce s pedagogy pro pedagogy). 1. vydání. 2021. ISBN 978-80-244-5925-7.
-
Neumajer, Ondřej; Rohlíková, Lucie,; Zounek, Jiří. Učíme se s tabletem : využití mobilních technologií ve vzdělávání. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
-
Zounek, Jiří; Juhaňák, Libor,; Staudková, Hana,; Poláček, Jiří. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. 2., aktualizované vydání. 2021. ISBN 978-80-7676-175-9.
|