Vyučující
|
-
Fast Milan, Mgr. Ph.D.
-
Holý Milan, Mgr. Ph.D.
-
Čmielová Darina, Mgr. Ph.D.
-
Ženková Alžběta, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do předmětu, barevné modely, barevné prostory. Postupy a operace aplikovatelné při zjišťování informací o grafických souborech a digitálních záznamech. Autorské právo a licence v kontextu statického a dynamického digitálního obrazu Bitmapová (rastrová) a vektorová grafika základní pojmy, oblasti použití, formáty rastrových grafických obrazů. Programové nástroje pro její editaci a prezentování. Základní a pokročilé editační funkce a nástroje, optimální grafické postupy Bitmapová a vektorová grafika na internetu, podporované formáty, možnosti publikování. Důležité pojmy z oblasti digitálního zvuku a videa. Postupy a operace aplikovatelné při zjišťování informací o multimediálních souborech a digitálních záznamech. Nástroje pro záznam, tvorbu, editaci a spouštění digitálního zvuku, digitální zvukové efekty a filtry. Zásady kompozice obrazu při pořizování video záznamů, nástroje pro záznam, editaci a spouštění digitálního videa, digitální video efekty a filtry, tvorba animace. Práce s titulky a programovými nástroji pro jejich tvorbu a úpravu. Tvorba multimediálního kanálu, postupy uplatňované při publikování multimediálního obsahu na internetu a související rizika v kontextu výchovně-vzdělávacího procesu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní pojmy z bitmapové a vektorové grafiky. |
identifikovat teoretické základy počítačové grafiky |
Odborné dovednosti |
---|
přizpůsobit nastavení monitoru |
ovládá práci v GUI OS za využití standardního HW |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Ovládá ICT zařízení na úrovni běžného uživatele |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientuje se v problematice digitálního zvuku, videa a multimediálních komponent |
umí vysvětli pojmy z oblasti zvuku, videa a multimédií |
orientuje se v problematice autorského zákona a licencí |
zná nástroje pro tvorbu multimediální prezentace, zásady prezentování a interaktivity |
vysvětluje základní pojmy bitmapové grafiky a vektorové grafiky |
identifikuje výhody a nevýhody jednotlivých grafických formátů |
klasifikuje barevných modely a prostory |
Odborné dovednosti |
---|
dokáže vytvářet a editovat digitální zvuk |
dokáže vytvářet a editovat digitální video |
dokáže používat video efekty, filtry a titulky |
získává prostřednictvím vhodných operací a postupů informace o grafických souborech a digitálních záznamech |
používá základní a pokročilé editační funkce a nástroje při práci s bitmapovou a vektorovou grafikou |
publikovat grafické materiály v souladu s autorským zákonem |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
E-learning, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Dinur, Eran. The complete guide to photorealism: for visual effects, visualization and games. New York: Routledge, Taylor & Francis Group. 2022.
-
Dinur, Eran. The filmmaker's guide to visual effects: the art and techniques of vfx for directors, producers, editors and cinematographers.. NY, Routledge, 2023. ISBN 9781032266695.
-
Tekalp A. Murat. Digital Video Processing. London, 2015. ISBN 978-0-13-399100-8.
|