Předmět: Multimédia pro vzdělávání 2

« Zpět
Název předmětu Multimédia pro vzdělávání 2
Kód předmětu KVD/MMV2
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština, Angličtina
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fast Milan, Mgr. Ph.D.
  • Holý Milan, Mgr. Ph.D.
  • Kašpar David, PhDr. Ph.D.
  • Žejdl Vít, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
- Programové možnosti a programové vybavení pro tvorbu animovaných prezentací v prostředí základní školy. - Úvod do problematiky tvorby multimediálních komponent pro potřeby výuky, zásady a postupy uplatňované při zpracování multimediálních výukových materiálů pro základní školy. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro záznam dění na obrazovce, jeho zpracování a použití při tvorbě multimediálních výukových podpor pro základní školy. - Využití multimediální prezentace v podobě virtuálního "flip booku" při tvorbě multimediálních vzdělávacích podpor pro základní školy. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu počítačových 2D animací (rastrových i vektorových), praktické využití programových nástrojů pro tvorbu animací jako součástí multimediálních vzdělávacích podpor. - Didaktické zásady výuky předmětů s tematickými celky učiva zaměřenými na výuku 2D animace na základní škole. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu počítačových 3D modelů. - Praktické použití nástrojů pro tvorbu počítačových 3D modelů. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu počítačových 3D animací. - Praktické použití nástrojů pro tvorbu počítačových 3D animací. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu multimediálních komponent pro interaktivní tabule. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu multimediálních výukových materiálů, multimediálních učebnic, e-knih a digitálních dokumentů s multimediálním obsahem vhodným pro základní školy.

Studijní aktivity a metody výuky
Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
  • Praktická výuka [vyjádření počtem hodin] - 26 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 2 hodiny za semestr
  • Projekt individuální [40] - 36 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
zná základní pojmy z bitmapové a vektorové grafiky
má znalosti na úrovni výstupních znalostní předmětu KVD/MMV1
Odborné dovednosti
dovede editovat bitmapovou a vektorovou grafiku
má dovednosti na úrovni výstupních způsobilostí předmětu KVD/MMV1
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků,
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice,
Výsledky učení
Odborné znalosti
zná problematiku multimediálních komponent, pojmy umí vysvětlit a následně i aplikovat ve výuce
umí navrhnout vhodný nástroj pro tvorbu prezentací
Odborné dovednosti
dokáže vytvářet 2D animace a používat je ve školním prostředí
dokáže vytvářet 3D animace a používat je ve školním prostředí
dokáže vytvářet video manuály
dokáže vytvářet multimediální komponenty pro interaktivní tabule a dokáže vytvářet multimediální výukové materiály
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s demonstrací,
Výuka podporovaná multimédii,
Řešení problémů,
Projektová výuka,
Samostatná práce studentů,
Prezentace práce studentů,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Přednáška s demonstrací,
Demonstrace dovedností,
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostudium,
Obecné způsobilosti
Přednáška s aktivizací studentů,
E-learning,
Projektová výuka,
Samostatná práce studentů,
Přednáška s diskusí,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Individuální prezentace,
Průběžné hodnocení,
Výstupní projekt,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Výstupní projekt,
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Průběžné hodnocení,
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Tutorials - Learn - Clara.io. 2018.
  • DOSTÁL, Jiří. Tvorba výukových materiálů. Olomouc, 2011. ISBN 978-80-244-2807-9.
  • Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • MOKREJŠOVÁ, Olga a Hana ČTRNÁCTOVÁ. Tvorba výukových materiálů pro 2. stupeň ZŠ. Praha: Conatex-Didactic Učební pomůcky, 2013. ISBN 978-80-87936-01-6.
  • Plass, Jiří. Základy animace : základní pravidla klasické a virtuální animace. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2010. ISBN 978-80-7238-884-4.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr