Vyučující
|
-
Kasík Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Kopečková Vladislava, doc. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
V rámci výuky jsou realizovány inspirativní přednášky vybraných expertů, které se dotýkají různorodých témat z oblasti využití technologií ve vzdělávání a se zaměřením na různé cílové skupiny (vzdělávání žáků a studentů všech typů škol, vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami, vzdělávání minorit, celoživotní vzdělávání). Těžištěm předmětu je práce studentů na vlastních projektech z oblasti využití technologií ve vzdělávání. Základní témata: 1. Moderní technologie ve vzdělávání (trendy, typy aktivit, inspirativní projekty, filozofie, teorie i aplikace) 2. Moderní technologie vzdělávání různých cílových skupin 3. Moderní technologie v oblasti celoživotního vzdělávání a vzdělávání seniorů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška
- Projekt individuální [40]
- 25 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vzhledem k ročníkovému zařazení do bakalářského studia se nepředpokládají předchozí předpoklady i pedagogická způsobilost k dané disciplíně |
umět vysvětlit základní pravidla pro práci s počítačem a internetem |
Odborné dovednosti |
---|
orientovat se v práci s osobním počítačem na úrovni sylabu ECDL Start |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
uvést příklady vzdělávacích projektů s využitím digitálních technologií |
uvést příklady různých aplikací a digitálních nástrojů, které lze využít pro přípravu vzdělávacích projektů |
vysvětlit rozdíly ve využití technologií při vzdělávání různých cílových skupin |
Odborné dovednosti |
---|
koncipovat a realizovat vzdělávací projekt s využitím digitálních technologií |
vytvářet vlastní digitální materiály s využitím různých typů aplikací a multimediálních objektů |
vytvořit digitální portfolio |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Projektová výuka, |
Skupinová výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Gajzlerová, L. Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7608-.
-
Gajzlerová, L., Neumajer, O., & Rohlíková, L. Inkluzivní vzdělávání s využitím digitálních technologií. Praha: Microsoft. Dostupné z https://ondrej.neumajer.cz/inkluzivni-vzdelavani-s-vyuzitim-digitalnich-technologii/. Praha: Microsoft., 2016.
-
KALAŠ, Ivan a kol. Premeny školy v digitálnom veku.
-
Neumajer, O, Rohlíková, L., & Zounek, J. Učíme se s tabletem ? využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
-
Zounek, J., Juhaňák, L., Staudková, H., & Poláček, J. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi.. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2021. ISBN 978-80-7676-175-9.
-
Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
|