Předmět: Moderní technologie ve vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Moderní technologie ve vzdělávání
Kód předmětu KVD/MTV
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kasík Jakub, Mgr. Ph.D.
  • Kopečková Vladislava, doc. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
V rámci výuky jsou realizovány inspirativní přednášky vybraných expertů, které se dotýkají různorodých témat z oblasti využití technologií ve vzdělávání a se zaměřením na různé cílové skupiny (vzdělávání žáků a studentů všech typů škol, vzdělávání osob se speciálními vzdělávacími potřebami, vzdělávání minorit, celoživotní vzdělávání). Těžištěm předmětu je práce studentů na vlastních projektech z oblasti využití technologií ve vzdělávání. Základní témata: 1. Moderní technologie ve vzdělávání (trendy, typy aktivit, inspirativní projekty, filozofie, teorie i aplikace) 2. Moderní technologie vzdělávání různých cílových skupin 3. Moderní technologie v oblasti celoživotního vzdělávání a vzdělávání seniorů

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s analýzou videozáznamu, Přednáška
  • Projekt individuální [40] - 25 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
vzhledem k ročníkovému zařazení do bakalářského studia se nepředpokládají předchozí předpoklady i pedagogická způsobilost k dané disciplíně
umět vysvětlit základní pravidla pro práci s počítačem a internetem
Odborné dovednosti
orientovat se v práci s osobním počítačem na úrovni sylabu ECDL Start
Obecné způsobilosti
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
Výsledky učení
Odborné znalosti
uvést příklady vzdělávacích projektů s využitím digitálních technologií
uvést příklady různých aplikací a digitálních nástrojů, které lze využít pro přípravu vzdělávacích projektů
vysvětlit rozdíly ve využití technologií při vzdělávání různých cílových skupin
Odborné dovednosti
koncipovat a realizovat vzdělávací projekt s využitím digitálních technologií
vytvářet vlastní digitální materiály s využitím různých typů aplikací a multimediálních objektů
vytvořit digitální portfolio
Obecné způsobilosti
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Přednáška s analýzou videozáznamu,
Přednáška s aktivizací studentů,
Samostatná práce studentů,
Individuální konzultace,
Diskuse,
Odborné dovednosti
Skupinová výuka,
Skupinová konzultace,
Prezentace práce studentů,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Projektová výuka,
Skupinová výuka,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Odborné dovednosti
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Obecné způsobilosti
Individuální prezentace,
Skupinová prezentace,
Doporučená literatura
  • Gajzlerová, L. Multimediální technologie a jejich využití u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí školy. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7608-.
  • Gajzlerová, L., Neumajer, O., & Rohlíková, L. Inkluzivní vzdělávání s využitím digitálních technologií. Praha: Microsoft. Dostupné z https://ondrej.neumajer.cz/inkluzivni-vzdelavani-s-vyuzitim-digitalnich-technologii/. Praha: Microsoft., 2016.
  • KALAŠ, Ivan a kol. Premeny školy v digitálnom veku.
  • Neumajer, O, Rohlíková, L., & Zounek, J. Učíme se s tabletem ? využití mobilních technologií ve vzdělávání. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
  • Zounek, J., Juhaňák, L., Staudková, H., & Poláček, J. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi.. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2021. ISBN 978-80-7676-175-9.
  • Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr