Vyučující
|
-
Holý Milan, Mgr. Ph.D.
-
Kašpar David, PhDr. Ph.D.
-
Bečka Jaromír, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Úvod do předmětu, barevné modely, barevné prostory. 2) Postupy a operace aplikovatelné při zjišťování informací o grafických souborech a digitálních záznamech. 3) Autorské právo a licence v kontextu statického digitálního obrazu, bibliografické citace digitálních obrazových děl. 4) Bitmapová (rastrová) grafika základní pojmy, oblasti použití, formáty rastrových grafických obrazů. 5) Programové nástroje pro její editaci a prezentování. 6) Základní a pokročilé editační funkce a nástroje, optimální grafické postupy, použití tabletu při práci s bitmapovou grafikou. 7) Vektorová grafika základní pojmy, oblasti použití, formáty vektorových grafických obrazů. 8) Programové nástroje pro její editaci a prezentování, základní a pokročilé editační funkce a nástroje, optimální grafické postupy, použití tabletu při práci s vektorovou grafikou. 9) Programové nástroje pro předtiskovou přípravu grafických děl, typografie v kontextu počítačové grafiky. 10) Automatizace zpracování textu i grafiky, tvorba fotogalerií. 11) Bitmapová a vektorová grafika na internetu, podporované formáty, možnosti publikování. 12) Volně dostupné nástroje pro grafické designování webových stránek. 13) Prezentace, principy a trendy grafického designování webových stránek.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 2 hodiny za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat jednotlivé druhy operačních systémů |
identifikovat teoretické základy počítačové grafiky |
Odborné dovednosti |
---|
přizpůsobit nastavení monitoru |
získat základní informace o grafickém materiálu |
provádět základní editační techniiky v birmapovém i vektorovém editoru |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vysvětlit základní pojmy bitmapové grafiky |
vysvětlit základní pojmy vektorové grafiky |
identifikovat výhody a nevýhody jednotlivých grafických formátů |
klasifikovat barevných modely a prostory |
popsat principy grafického designování webových stránek |
Odborné dovednosti |
---|
získat prostřednictvím vhodných operací a postupů informace o grafických souborech a digitálních záznamech |
použít základní a pokročilé editační funkce a nástroje při práci s bitmapovou grafikou |
použít základní a pokročilé editační funkce a nástroje při práci s vektorovou grafikou |
předvést ovládání programových nástrojů pro předtiskovou přípravu grafických děl |
publikovat grafické materiály na webu v souladu s autorským zákonem |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Doporučená literatura
|
-
Adobe Acrobat XI : classroom in a book : the official training workbook from Adobe Systems. San Jose : Adobe Press, 2013. ISBN 978-0-321-88679-8.
-
Adobe Illustrator CS6 : oficiální výukový kurz. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3792-5.
-
Barker, Corey. Nejlepší triky pro Photoshop : vhodné pro Photoshop CC, CS6 i CS5. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-251-4148-9.
-
Čevela, Lubomír. Digitální fotografie v programu GIMP. 2., aktualiz. vyd. Brno : Computer Press, 2012. ISBN 978-80-251-3582-2.
-
Krum, Randy. Cool infographics : effective communication with data visualization and design. Hoboken : John Wiley & Sons, 2014. ISBN 978-1-118-58230-5.
-
Neff, Ondřej. Corel Paint Shop Pro polopatě. Vyd. 1. Praha : Institut digitální fotografie, 2006. ISBN 80-903210-6-2.
-
NĚMEC, Petr. GIMP 2.8: uživatelská příručka pro začínající grafiky.. Brno: Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3815-1.
-
Šimčík, Petr. Inkscape : praktický průvodce tvorbou vektorové grafiky. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3813-7.
|