Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy a dělení počítačových sítí, topologie sítí, síťové modely a architektury. Fyzická vrstva: aktivní a pasivní prvky strukturované kabeláže, metalická a optická média, jejich vlastnosti, použití a zapojení. Linková vrstva: potvrzování, protokoly linkové vrstvy, metody přístupu. Síťová vrstva: protokoly síťové vrstvy, služby, jejich sledování a analýza, spolehlivost, bezpečnostní zásady a rizika práce v počítačové síti. Adresování v TCP/IP sítích, principy, zásady a programové nástroje využívané při tvorbě podsítí. Principy a zásady směrování, směrovací metody a protokoly. Transportní vrstva: protokoly transportní vrstvy, mechanismy doručení dat. Aplikační vrstva: protokoly a služby aplikační vrstvy. Koncepce, normy, konfigurace a zabezpečení bezdrátové sítě. Autentizační principy, mechanismy, nástroje, systémy pro správu počítačové sítě, systémy adresářových služeb. Principy zabezpečení, správy a monitorování počítačové sítě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s diskusí, Přednáška s praktickými aplikacemi, E-learning, Kooperativní výuka, Prezentace práce studentů, Studium metodou řešení problémů, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška, Přednáška s demonstrací, Seminář
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 15 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 13 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vstupní znalosti na základní úrovni práce s počítačem a aplikacemi ve Windows |
Odborné dovednosti |
---|
vstupní dovednosti na základní úrovni práce s počítačem a aplikacemi ve Windows |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
analyzovat problémy a základní mechanismy a řešení počítačové sítě zaměřené zejména na školní prostředí |
vysvětlit, teoreticky použít a aplikovat ve výuce pojmy, protokoly, programové nástroje a technologie související s obsahovým zaměřením předmětu |
Odborné dovednosti |
---|
prakticky použít a aplikovat ve výuce pojmy, protokoly, programové nástroje a technologie související s obsahovým zaměřením předmětu |
navrhovat základní mechanismy a řešení počítačové sítě zaměřené zejména na školní prostředí |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s demonstrací, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
E-learning, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška založená na výkladu, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Barrie Sosinsky. Mistrovství: počítačové sítě. Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3916-5.
-
Baťko, J. Počítačové sítě pro vzdělávání. Plzeň, ZČU. 2020.
-
Kurose, James F.; Ross, Keith W. Počítačové sítě. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-3825-0.
-
Pužmanová, Rita. Bezpečnost bezdrátové komunikace : jak zabezpečit Wi-Fi, Bluetooth, GPRS či 3G. Vyd. 1. Brno : CP Books, 2005. ISBN 80-251-0791-4.
-
Pužmanová, Rita. TCP/IP v kostce. 2., upr. a rozš. vyd. České Budějovice : Kopp, 2009. ISBN 978-80-7232-388-3.
-
Tanenbaum, Andrew S.; Wetherall, D. Computer networks. 5th ed. Harlow : Pearson Education, 2014. ISBN 978-1-292-02422-6.
-
Wendell Odom. CCNA 200-301 Official Cert Guide Library. 2019.
|