Vyučující
|
-
Macura Martin, Ing. Ph.D.
-
Žejdl Vít, PhDr. Ph.D.
-
Kasík Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Dolejš Tomáš, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
- Obecná charakteristika, princip a využití informačních a databázových systémů využívaných na různých stupních vzdělávacího systému. - Entity v databázovém modelu školského informačního systému. - Principy, postupy a pravidla související s užíváním školských informačních systémů v rolích pedagoga, žáka a rodiče. - Návrh vlastního databázového modelu se zahrnutím důležitých entit informačního systému vzdělávací instituce. - Praktické seznámení s vybranými školskými informačními a databázovými systémy. - Součásti a moduly školských informačních systémů, jejich použití v pedagogické praxi (praktické použití modulů školských informačních systémů). - Správa a administrace školských informačních systémů a jejich modulů. - Technické a vizuální provázání informačního systému se školním webem. - Systémy, webové služby a programové vybavení vyvinuté pro účely řízení a organizaci práce v týmu s ohledem na podmínky a prostředí vzdělávací instituce. - Praktické použití webových služeb a programového vybavení vyvinutého pro účely řízení a organizaci práce v týmu s ohledem na podmínky a prostředí vzdělávací instituce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 5 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 20 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
znalosti na úrovni předmětu Databáze a databázové systémy z bakalářského studia |
Odborné dovednosti |
---|
dovednosti na úrovni předmětu Databáze a databázové systémy z bakalářského studia |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
znát přehledně informační a databázové systémy užívané ve školách |
znát typické součásti a moduly školských informačních systémů, jejich praktické použití |
vnímat technické a vizuální provázání informačního systému se školním webem |
Odborné dovednosti |
---|
na modelových příkladech řešit situace vyplývající z praktického používání stěžejních modulů informačního systému školy z pohledu učitele a třídního učitele |
získat dovednosti se správou a administrací vybraných školských informačních a databázových systémů s ohledem na aktuální potřeby učitelské praxe |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
DOSTÁL, Jiří. Školní informační systémy.. Olomouc, 2011. ISBN 978-80-244-2784-3.
-
SHAJAHAN, S. a R. PRIYADHARSHINI. Management information systems. New Delhi, 2004. ISBN 81-224-1549-0.
-
TATNALL, Arthur, Javier OSORIO a Adrie J VISSCHER. Information technology and educational management in the knowledge society. New York, 2005. ISBN 03-872-4044-6.
|