Vyučující
|
-
Dolejš Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Caletka Jiří, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Státní závěrečná zkouška se koná v rozsahu předmětů profilujícího základu daného oboru zaměřených na vzdělávání (úvod do informatiky, algoritmizace a programování, multimédia, programování, technika počítačů, počítačové sítě, periferní zařízení, databáze a databázové systémy, webové technologie, e-learning, dopady výpočetní techniky na život společnosti).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Demonstrace dovedností
- Kontaktní výuka
- 1 hodina za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
získání předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů |
Odborné dovednosti |
---|
získání předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
klást klíčové poznatky studijního oboru do vzájemné souvislosti |
prokázat schopnost identifikovat klíčové poznatky studijního oboru |
aplikovat klíčové poznatky studijního oboru na řešení reálných problémů |
Odborné dovednosti |
---|
aplikovat klíčové poznatky studijního oboru na řešení reálných problémů |
prokázat schopnost identifikovat klíčové poznatky studijního oboru |
klást klíčové poznatky studijního oboru do vzájemné souvislosti |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Cílem SZZ je ověřit dovednost studentů syntetizovat poznatky předmětů studijního oboru daného studijního programu. Na závěr bakalářského studia koná student podle zákona č. 111/1998 Sb. o VŠ státní závěrečnou zkoušku prověřující znalosti a dovednosti z tematických okruhů určených předměty profilujícího základu studijního oboru a jejich sylaby (úvod do informatiky, algoritmizace a programování, multimédia, programování, technika počítačů, počítačové sítě, periferní zařízení, databáze a databázové systémy, webové technologie, e-learning, dopady výpočetní techniky na život společnosti). Součástí ústní zkoušky z vylosovaného tematického okruhu je také prezentace portfolia tvůrčích počinů studenta z průběhu studia, které s tématem souvisí. Digitální portfolio si student buduje průběžně od 1. ročníku studia. U státní závěrečné zkoušky v digitálním portfoliu student prokazuje způsobilost pracovat, rozvíjet svoje znalosti a dovednosti kontinuálně i v budoucím povolání. Samostatnou část SZZ tvoří obhajoba bakalářské práce. Absolvent po úspěšném zakončení obou částí vykonal SZZ. |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
ANTOŠOVÁ, Marcela a Vratislav DAVÍDEK. Číslicová technika. Páté aktualizované vydání. České Budějovice:Kopp, 2018. ISBN 978-80-7232-509-2.
-
Bedřichová, Jana; Horný, Stanislav. Počítačová typografie a sazba. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2013. ISBN 978-80-245-1946-3.
-
Brookshear, J. Glenn; Smith, David T.; Brylow, Dennis. Informatika. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3805-2.
-
BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
-
Jan Kolouch. CyberCrime. Praha. 2016.
-
Jansa, Lukáš; Otevřel, Petr; Čermák, Jiří,; Mališ, Petr; Hostaš, Petr; Matějka, Michal,; Matejka, Ján. Internetové právo. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-251-4664-4.
-
John C Scott. But How Do It Know? : The Basic Principles of Computers for Everyone. Oldsmar, FL, 2011. ISBN 978-0-615-30376-5.
-
Karel Burda. Kryptografie okolo nás. 2020.
-
Keogh, James Edward; Giannini, Mario. OOP bez předchozích znalostí : průvodce pro samouky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0973-9.
-
Pužmanová, Rita. TCP/IP v kostce. 2., upr. a rozš. vyd. České Budějovice : Kopp, 2009. ISBN 978-80-7232-388-3.
-
Vystavěl, Radek. Databáze a SQL pro začátečníky. Ondřejov: Radek Vystavěl. 2021.
-
Wróblewski, Piotr. Algoritmy. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-251-4126-7.
-
Zounek, Jiří; Juhaňák, Libor,; Staudková, Hana,; Poláček, Jiří. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
-
Žára, Ondřej. JavaScript : programátorské techniky a webové technologie. 2. vydání. Brno, 2021. ISBN 978-80-251-5026-9.
|