Předmět: Státní závěrečná zkouška z informatiky

« Zpět
Název předmětu Státní závěrečná zkouška z informatiky
Kód předmětu KVD/SZB
Organizační forma výuky bez kontaktní výuky
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 0
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dolejš Tomáš, Mgr. Ph.D.
  • Caletka Jiří, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
Státní závěrečná zkouška se koná v rozsahu předmětů profilujícího základu daného oboru zaměřených na vzdělávání (úvod do informatiky, algoritmizace a programování, multimédia, programování, technika počítačů, počítačové sítě, periferní zařízení, databáze a databázové systémy, webové technologie, e-learning, dopady výpočetní techniky na život společnosti).

Studijní aktivity a metody výuky
Diskuse, Demonstrace dovedností
  • Kontaktní výuka - 1 hodina za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
získání předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů
Odborné dovednosti
získání předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů
Obecné způsobilosti
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
Výsledky učení
Odborné znalosti
klást klíčové poznatky studijního oboru do vzájemné souvislosti
prokázat schopnost identifikovat klíčové poznatky studijního oboru
aplikovat klíčové poznatky studijního oboru na řešení reálných problémů
Odborné dovednosti
aplikovat klíčové poznatky studijního oboru na řešení reálných problémů
prokázat schopnost identifikovat klíčové poznatky studijního oboru
klást klíčové poznatky studijního oboru do vzájemné souvislosti
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
Cílem SZZ je ověřit dovednost studentů syntetizovat poznatky předmětů studijního oboru daného studijního programu. Na závěr bakalářského studia koná student podle zákona č. 111/1998 Sb. o VŠ státní závěrečnou zkoušku prověřující znalosti a dovednosti z tematických okruhů určených předměty profilujícího základu studijního oboru a jejich sylaby (úvod do informatiky, algoritmizace a programování, multimédia, programování, technika počítačů, počítačové sítě, periferní zařízení, databáze a databázové systémy, webové technologie, e-learning, dopady výpočetní techniky na život společnosti). Součástí ústní zkoušky z vylosovaného tematického okruhu je také prezentace portfolia tvůrčích počinů studenta z průběhu studia, které s tématem souvisí. Digitální portfolio si student buduje průběžně od 1. ročníku studia. U státní závěrečné zkoušky v digitálním portfoliu student prokazuje způsobilost pracovat, rozvíjet svoje znalosti a dovednosti kontinuálně i v budoucím povolání. Samostatnou část SZZ tvoří obhajoba bakalářské práce. Absolvent po úspěšném zakončení obou částí vykonal SZZ.
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Diskuse,
Odborné dovednosti
Demonstrace dovedností,
Obecné způsobilosti
Diskuse,
Demonstrace dovedností,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Ústní zkouška,
Portfolio,
Odborné dovednosti
Ústní zkouška,
Portfolio,
Obecné způsobilosti
Ústní zkouška,
Portfolio,
Doporučená literatura
  • ANTOŠOVÁ, Marcela a Vratislav DAVÍDEK. Číslicová technika. Páté aktualizované vydání. České Budějovice:Kopp, 2018. ISBN 978-80-7232-509-2.
  • Bedřichová, Jana; Horný, Stanislav. Počítačová typografie a sazba. Vyd. 1. Praha : Oeconomica, 2013. ISBN 978-80-245-1946-3.
  • Brookshear, J. Glenn; Smith, David T.; Brylow, Dennis. Informatika. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3805-2.
  • BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
  • Jan Kolouch. CyberCrime. Praha. 2016.
  • Jansa, Lukáš; Otevřel, Petr; Čermák, Jiří,; Mališ, Petr; Hostaš, Petr; Matějka, Michal,; Matejka, Ján. Internetové právo. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-251-4664-4.
  • John C Scott. But How Do It Know? : The Basic Principles of Computers for Everyone. Oldsmar, FL, 2011. ISBN 978-0-615-30376-5.
  • Karel Burda. Kryptografie okolo nás. 2020.
  • Keogh, James Edward; Giannini, Mario. OOP bez předchozích znalostí : průvodce pro samouky. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2006. ISBN 80-251-0973-9.
  • Pužmanová, Rita. TCP/IP v kostce. 2., upr. a rozš. vyd. České Budějovice : Kopp, 2009. ISBN 978-80-7232-388-3.
  • Vystavěl, Radek. Databáze a SQL pro začátečníky. Ondřejov: Radek Vystavěl. 2021.
  • Wróblewski, Piotr. Algoritmy. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-251-4126-7.
  • Zounek, Jiří; Juhaňák, Libor,; Staudková, Hana,; Poláček, Jiří. E-learning : učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-7552-217-7.
  • Žára, Ondřej. JavaScript : programátorské techniky a webové technologie. 2. vydání. Brno, 2021. ISBN 978-80-251-5026-9.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr