Vyučující
|
-
Dolejš Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Caletka Jiří, doc. Ing. CSc.
-
Semeniuk Martin, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Ověřit schopnost studentů syntetizovat poznatky různých předmětů studijního oboru daného studijního programu a aplikovat je při plánování, uskutečnění i hodnocení vlastní výuky informatiky na základní škole. Na závěr navazujícího magisterského studia koná student podle zákona č. 111/1998 Sb. o VŠ státní závěrečnou zkoušku prověřující znalosti a dovednosti z tematických okruhů určených předměty studijního oboru a jejich sylaby (didaktika informatiky, počítačem podporovaná výuka, algoritmizace a programování). Součástí ústní zkoušky z vylosovaného tematického okruhu je také předvedení portfolia tvůrčích počinů studenta z průběhu studia, které s tématem souvisí. Digitální portfolio si student buduje průběžně od 1. ročníku studia. U státní závěrečné zkoušky v digitálním portfoliu student prokazuje způsobilost pracovat, rozvíjet svoje znalosti a dovednosti kontinuálně i v budoucím povolání učitele informatiky. Samostatnou část státní závěrečné zkoušky tvoří obhajoba diplomové práce, zkouška z druhého studijního oboru a z pedagogicko-psychologického modulu. Absolvent po úspěšném zakončení všech čtyř částí vykonal SZZk. Okruhy k závěrečné zkoušce navazujícího magisterského studia jsou zveřejněny na webu KVD (http://www.kvd.zcu.cz) a na portálu ZČU (https://portal.zcu.cz).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Demonstrace dovedností
- Kontaktní výuka
- 1 hodina za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
získání předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů |
Odborné dovednosti |
---|
získání předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
klást klíčové poznatky studijního oboru do vzájemné souvislosti |
prokázat schopnost identifikovat klíčové poznatky studijního oboru |
aplikovat klíčové poznatky při plánování, uskutečnění i hodnocení vlastní výuky informatiky na základní škole |
Odborné dovednosti |
---|
prokázat schopnost identifikovat klíčové poznatky studijního oboru |
aplikovat klíčové poznatky při plánování, uskutečnění i hodnocení vlastní výuky informatiky na základní škole |
klást klíčové poznatky studijního oboru do vzájemné souvislosti |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Portfolio, |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Brookshear, J. Glenn; Smith, David T.; Brylow, Dennis. Informatika. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3805-2.
-
Jakeš, Tomáš. Baťko, Jan. Simbartl, Petr. Robotika s LEGO Mindstorms pro 2. stupeň ZŠ. Západočeská univerzita v Plzni. 2020.
-
Lavrinčík, J. Dostál, J. Tvorba a zpracování výukových videí. Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5350-7.
-
Neumajer, Ondřej; Rohlíková, Lucie,; Zounek, Jiří. Učíme se s tabletem : využití mobilních technologií ve vzdělávání. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7478-768-3.
-
Slavík, Jan, Hajerová Müllerová Lenka a Pavla Soukupová. Reflexe a hodnocení kvality výuky. Plzeň: ZČU, 2020. ISBN 978-80-261-0920-4.
-
Stuchlíková, I., T. Janík a et. al. Oborové didaktiky: vývoj ? stav ? perspektivy. Brno, 2015. ISBN 978-80-210-7884-0.
-
Zounek, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Vyd. 1. Brno : Masarykova univerzita, 2009. ISBN 978-80-210-5123-2.
|