|
Vyučující
|
-
Váša Filip, Mgr. Ph.D.
-
Štefl Sodikjon, doc. Ing. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Stavy wait, hold a halt. Zjednodušené časování procesoru. Adresy a adresování v počítači. Architektury počítačů. Paměťový systém počítače. Přenosy dat v počítačovém systému. Přerušovací systém procesoru. Přímý přístup do paměti. Víceprocesorové a vícejádrové systémy. Zálohované systémy. Spekulativní provádění instrukcí. Didaktické zásady výuky vybraných tematických celků. Tvorba výukových simulačních modelů a ověření principu činnosti vybraných struktur počítačového systému
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Studium metodou řešení problémů, Přednáška, Seminář
- Kontaktní výuka
- 52 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 15 hodin za semestr
- Příprava na dílčí test [2-10]
- 6 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 56 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znalosti dané výstupem předmětu KVD/EPSV |
| Odborné dovednosti |
|---|
| dovednosti dané výstupem předmětu KVD/EPSV |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| znát principy činnosti a komunikace hlavních částí počítačového systému s ohledem na vzdělávání |
| Odborné dovednosti |
|---|
| umět vysvětlit principy činnosti a komunikace v počítačových systémech s ohledem na vzdělávání |
| vybrané principy ověřit počítačovou simulací na výukových modelech s ohledem na vzdělávání |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Přednáška založená na výkladu, |
| E-learning, |
| Samostatná práce studentů, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Řešení problémů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Demonstrace dovedností, |
| Samostatná práce studentů, |
| Řešení problémů, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Kombinovaná zkouška, |
| Test, |
| Individuální prezentace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Průběžné hodnocení, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Průběžné hodnocení, |
|
Doporučená literatura
|
-
ANTOŠOVÁ, Marcela a Vratislav DAVÍDEK. Číslicová technika. Páté aktualizované vydání. České Budějovice:Kopp, 2018. ISBN 978-80-7232-509-2.
-
John C Scott. But How Do It Know? : The Basic Principles of Computers for Everyone. Oldsmar, FL, 2011. ISBN 978-0-615-30376-5.
-
Juránek, Antonín. MultiSIM - elektronická laboratoř na PC : schémata a zapojení. 1. vyd. Praha : BEN - technická literatura, 2008. ISBN 978-80-7300-194-0.
-
MALÝ, Martin. Porty, bajty, osmibity: počítače na koleni. Praha: CZ.NIC, z.s.p.o., 2019. ISBN 978-80-88168-39-3.
-
VOBECKÝ, Jan a Vít ZÁHLAVA. Elektronika: součástky a obvody, principy a příklady.. 3., rozš. vyd. Praha: Grada Publishing., 2022. ISBN 978-80-247-1241-3.
|