Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- Programové možnosti a programové vybavení pro tvorbu animovaných prezentací v prostředí základní školy. - Úvod do problematiky tvorby multimediálních komponent pro potřeby výuky, zásady a postupy uplatňované při zpracování multimediálních výukových materiálů pro základní školy. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro záznam dění na obrazovce, jeho zpracování a použití při tvorbě multimediálních výukových podpor pro základní školy. - Využití multimediální prezentace v podobě virtuálního "flip booku" při tvorbě multimediálních vzdělávacích podpor pro základní školy. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu počítačových 2D animací (rastrových i vektorových), praktické využití programových nástrojů pro tvorbu animací jako součástí multimediálních vzdělávacích podpor. - Didaktické zásady výuky předmětů s tematickými celky učiva zaměřenými na výuku 2D animace na základní škole. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu počítačových 3D modelů. - Praktické použití nástrojů pro tvorbu počítačových 3D modelů. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu počítačových 3D animací. - Praktické použití nástrojů pro tvorbu počítačových 3D animací. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu multimediálních komponent pro interaktivní tabule. - Zásady, princip tvorby a programové nástroje pro tvorbu multimediálních výukových materiálů, multimediálních učebnic, e-knih a digitálních dokumentů s multimediálním obsahem vhodným pro základní školy.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Cvičení
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 52 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
zná základní pojmy z bitmapové a vektorové grafiky |
má znalosti na úrovni výstupních znalostní předmětu KVD/MMV1 |
Odborné dovednosti |
---|
dovede editovat bitmapovou a vektorovou grafiku |
má dovednosti na úrovni výstupních způsobilostí předmětu KVD/MMV1 |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
zná problematiku multimediálních komponent, pojmy umí vysvětlit a následně i aplikovat ve výuce |
umí navrhnout vhodný nástroj pro tvorbu prezentací |
Odborné dovednosti |
---|
dokáže vytvářet 2D animace a používat je ve školním prostředí |
dokáže vytvářet 3D animace a používat je ve školním prostředí |
dokáže vytvářet multimediální komponenty pro interaktivní tabule a dokáže vytvářet multimediální výukové materiály |
dokáže vytvářet video manuály |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s demonstrací, |
Demonstrace dovedností, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s aktivizací studentů, |
E-learning, |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kombinovaná zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Tutorials - Learn - Clara.io. 2018.
-
Bryant, S. Tinkercad For Dummies. John Wiley & Sons Inc, 2018. ISBN 97811194644.
-
DOSTÁL, Jiří. Tvorba výukových materiálů. Olomouc, 2011. ISBN 978-80-244-2807-9.
-
Lavrinčík, J. Dostál, J. Tvorba a zpracování výukových videí. Univerzita Palackého v Olomouci, 2018. ISBN 978-80-244-5350-7.
-
MOKREJŠOVÁ, Olga a Hana ČTRNÁCTOVÁ. Tvorba výukových materiálů pro 2. stupeň ZŠ. Praha: Conatex-Didactic Učební pomůcky, 2013. ISBN 978-80-87936-01-6.
-
Villar, O. Learning Blender. Pearson Education, 2021. ISBN 0136411754.
|