Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s možnostmi a technikami výukových programovacích prostředí. Specifické vlastnosti a požadavky různých výukových programovacích prostředí. Možnosti programování ve výukových programovacích prostředích. Možnost propojení výukového programovacího prostředí a dalšího HW. Základy práce s výukovým programovacím prostředím. Využití cyklu ve výukovém programovacím prostředí. Tvorba vlastních bloků ve výukovém programovacím prostředí. Použití podmínky ve výukovém programovacím prostředí. Použití vstupů z klávesnice a myši ve výukovém programovacím prostředí. Vzájemná interakce objektů ve výukovém programovacím prostředí. Práce se souřadnicemi ve výukovém programovacím prostředí. Práce s proměnnými ve výukovém programovacím prostředí. Návrh a realizace vlastního projektu s využitím výukového programovacího prostředí.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
- 55 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
využívat znalosti získané z předmětu KVD/PGM1P. znalosti základních programovacích konstruktů jako proměnná, cyklus, podmínka. |
Odborné dovednosti |
---|
algoritmizovat zadaný problém. stanovit míru dekompozice potřebnou pro zpracování jeho úkolu zvoleným klientem pro zpracování. určit vhodné a adekvátní prostředky pro vyřešení problému. zpracovat nebo vytvořit základní grafický materiál. |
Obecné způsobilosti |
---|
Své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje. Zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků. |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
orientovat se v různých výukových programovacích prostředích. |
uvědomění si vhodnosti použití výukových programovacích prostředí, ale i jejich hranice. |
Odborné dovednosti |
---|
vytvářet komplexní programy ve výukovém programovacím prostředí. zvolit vhodné výukové programovací prostředí s ohledem na požadavky jeho projektu. |
Obecné způsobilosti |
---|
Student se samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhoduje v souvislostech jen částečně známých. Student samostatně získává další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru. |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s demonstrací, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s diskusí, |
E-learning, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s diskusí, |
Individuální konzultace, |
Skupinová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Doporučená literatura
|
-
PRAYAGA, L. Android App inventor for the absolute beginner.. Boston, MA: Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1-285-73333-3.
|