Předmět: Výuková programovací prostředí

« Zpět
Název předmětu Výuková programovací prostředí
Kód předmětu KVD/VPR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Fast Milan, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Seznámení s možnostmi a technikami výukových programovacích prostředí. Specifické vlastnosti a požadavky různých výukových programovacích prostředí. Možnosti programování ve výukových programovacích prostředích. Možnost propojení výukového programovacího prostředí a dalšího HW. Základy práce s výukovým programovacím prostředím. Využití cyklu ve výukovém programovacím prostředí. Tvorba vlastních bloků ve výukovém programovacím prostředí. Použití podmínky ve výukovém programovacím prostředí. Použití vstupů z klávesnice a myši ve výukovém programovacím prostředí. Vzájemná interakce objektů ve výukovém programovacím prostředí. Práce se souřadnicemi ve výukovém programovacím prostředí. Práce s proměnnými ve výukovém programovacím prostředí. Návrh a realizace vlastního projektu s využitím výukového programovacího prostředí.

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Projekt týmový [20-60 / počet studentů] - 55 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
využívat znalosti získané z předmětu KVD/PGM1P. znalosti základních programovacích konstruktů jako proměnná, cyklus, podmínka.
Odborné dovednosti
algoritmizovat zadaný problém. stanovit míru dekompozice potřebnou pro zpracování jeho úkolu zvoleným klientem pro zpracování. určit vhodné a adekvátní prostředky pro vyřešení problému. zpracovat nebo vytvořit základní grafický materiál.
Obecné způsobilosti
Své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje. Zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků.
Výsledky učení
Odborné znalosti
orientovat se v různých výukových programovacích prostředích.
uvědomění si vhodnosti použití výukových programovacích prostředí, ale i jejich hranice.
Odborné dovednosti
vytvářet komplexní programy ve výukovém programovacím prostředí. zvolit vhodné výukové programovací prostředí s ohledem na požadavky jeho projektu.
Obecné způsobilosti
Student se samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhoduje v souvislostech jen částečně známých. Student samostatně získává další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Přednáška s demonstrací,
Individuální konzultace,
Diskuse,
Samostudium,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Cvičení (praktické činnosti),
Přednáška s diskusí,
E-learning,
Diskuse,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
Přednáška s diskusí,
Individuální konzultace,
Skupinová výuka,
Cvičení (praktické činnosti),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Výstupní projekt,
Průběžné hodnocení,
Skupinová prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Odborné dovednosti
Výstupní projekt,
Průběžné hodnocení,
Skupinová prezentace,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Obecné způsobilosti
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Doporučená literatura
  • PRAYAGA, L. Android App inventor for the absolute beginner.. Boston, MA: Cengage Learning, 2013. ISBN 978-1-285-73333-3.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr