Vyučující
|
-
Kasík Jakub, Mgr. Ph.D.
-
Dolejš Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Fast Milan, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Algoritmus a algoritmizace. Základní algoritmické konstrukce. Digitální technologie vhodné pro rozvoj informatického myšlení na 1. stupni ZŠ. Dětská programovací prostředí pro rozvoj informatického myšlení žáků na 1. stupni ZŠ. Řešení příkladů využitelných k rozvoji informatického myšlení ve zvoleném programovacím prostředí a s vybraným technickým zařízením.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
- 8 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
logické myšlení rozvinuté na úrovni výstupů středoškolských RVP |
objasnit základní pojmy z oblasti multimédií a počítačů |
Odborné dovednosti |
---|
orientovat se v grafickém uživatelském prostředí |
ovládat na uživatelské úrovni standardní multimediální techniku a počítač |
prezentovat výsledky řešení v omezeném čase |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit funkci technických výukových prostředků ve výuce |
vysvětlit slabé a silné stránky interaktivní výuky |
umí se orientovat v problematice algoritmizace |
Odborné dovednosti |
---|
navrhovat vhodná interaktivní řešení pro zvýšení efektivity výuky |
řešit příklady využitelné k rozvoji informatického myšlení ve zvoleném prostředí |
vybrat prostředí pro rozvoj informatického myšlení podle účelu použití |
řešit drobné technické problémy spojené s využíváním technologií ve výuce |
pracovat s chybou jako výukovým prostředkem |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (badatelské metody), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
E-learning, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Programování pro děti : naučte se programovat při tvorbě skvělých her. 1. vyd. Brno : Computer Press, 2013. ISBN 978-80-251-3809-0.
-
Baťko, Jan. KVD/ZAPV - Základy algoritmizace a programování. Západočeská univerzita v Plzni. 2023.
-
Liukas, Linda. Hello, Ruby : dobrodružné programování. Vydání první. 2017. ISBN 978-80-905803-4-3.
-
Maněnová, M. a S. Pekárková. Algoritmizace s využitím robotických hraček pro děti do věku 8 let. České Budějovice. 2019.
-
Procházka, Josef. Lapeš, Jakub. Tocháček, Daniel. Robotika s LEGO WeDo pro 1. stupeň ZŠ. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2020.
-
Vaníček, Jiří. Informatika pro 1. stupeň základní školy: informační a komunikační technologie.. Brno, 2012. ISBN 978-80-251-3749-9.
|