Vyučující
|
-
Řezníček Ondřej, PhDr. Ph.D.
-
Dolejš Tomáš, Mgr. Ph.D.
-
Caletka Jiří, doc. Ing. CSc.
|
Obsah předmětu
|
Osnova předmětu: Normy využívané při zpracování diplomové práce. Odborné a vědecky hodnocené zdroje a knihovnické služby. Možnosti získávání finančních prostředků pro podporu vědecké výzkumné činnosti v oblasti pedagogického výzkumu. Šablona pro zpracování diplomové práce na počítači. Výzkumné metody pedagogického výzkumu. Pravidla a zásady pedagogického experimentu. Nástroje pro sběr dat potřebné pro vypracování diplomové práce. Vybrané statistické metody pro zpracování a vyhodnocení dat. Programové nástroje pro zpracování a vyhodnocení dat v rámci pedagogického výzkumu. Možnosti publikování výsledků odborné a vědecké činnosti. Konkrétní problémy při tvorbě diplomové práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Studium textů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 26 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 10 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
dodržovat základní typografická pravidla při tvorbě textových dokumentů |
identifikovat výhody a nevýhody jednotlivých grafických formátů |
Odborné dovednosti |
---|
připravit dokument k tisku podle základních principů DTP |
vytvářet textové dokumenty na základě vlastních i vestavěných šablon |
vkládat do textového dokumentu vhodně formátované netextové prvky a automatické prvky |
používat základní i pokročilé editační funkce a nástroje při práci s bitmapovou a vektorovou grafikou |
aplikovat principy využívané při získávání, prohlížení, organizaci, formátování, analýze, reprezentaci a ukládání tabulkových dat ve vybraném softwaru |
vytvořit osnovu kvalifikační práce |
prezentovat svou práci |
dodržovat stanovený časový plán tvorby kvalifikační práce |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
řídit se při zpracování diplomové práce platnými normami různých úrovní |
dodržovat pravidla a zásady pedagogického experimentu |
popsat možnosti publikování výsledků odborné a vědecké činnosti |
Odborné dovednosti |
---|
využívat při tvorbě diplomové práce rozmanité knihovnické služby |
používat při tvorbě diplomové práce v maximální míře možnosti, které mu poskytuje software, který si vybral pro její psaní |
vybrat vhodnou metodu pedagogického výzkumu pro tvorbu jeho diplomové práce |
vybrat vhodné nástroje pro sběr dat k jeho diplomové práci |
použít vhodné statistické metody pro zpracování získaných dat k jeho diplomové práci |
vybrat vhodný software pro zpracování a vyhodnocení dat v rámci pedagogického výzkumu |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
E-learning, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Cuesta, Hector. Analýza dat v praxi. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-251-4361-2.
-
Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
-
Gibilisco, Stan. Statistika bez předchozích znalostí. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2465-9.
-
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Kapounová, Jana; Kapoun, Pavel. Bakalářská a diplomová práce : od zadání po obhajobu. 2017. ISBN 978-80-271-0079-8.
-
Katuščák, Dušan; Drobíková, Barbora; Papík, Richard. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce : jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. 5. vyd., v českém jazyce 1. [Nitra] : Enigma, 2008. ISBN 978-80-89132-70-6.
-
Krčál, Martin; Teplíková, Zuzana. Naučte (se) citovat. Blansko : Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
-
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-921-4.
-
Němejc, Jiří. Metodika zpracování a úprava diplomových prací. 2. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-632-0.
-
Široký, Jan. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3510-5.
-
Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.
|