Předmět: Zpracování diplomové práce na počítači

« Zpět
Název předmětu Zpracování diplomové práce na počítači
Kód předmětu KVD/ZDP
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Řezníček Ondřej, PhDr. Ph.D.
  • Dolejš Tomáš, Mgr. Ph.D.
  • Caletka Jiří, doc. Ing. CSc.
Obsah předmětu
Osnova předmětu: Normy využívané při zpracování diplomové práce. Odborné a vědecky hodnocené zdroje a knihovnické služby. Možnosti získávání finančních prostředků pro podporu vědecké výzkumné činnosti v oblasti pedagogického výzkumu. Šablona pro zpracování diplomové práce na počítači. Výzkumné metody pedagogického výzkumu. Pravidla a zásady pedagogického experimentu. Nástroje pro sběr dat potřebné pro vypracování diplomové práce. Vybrané statistické metody pro zpracování a vyhodnocení dat. Programové nástroje pro zpracování a vyhodnocení dat v rámci pedagogického výzkumu. Možnosti publikování výsledků odborné a vědecké činnosti. Konkrétní problémy při tvorbě diplomové práce.

Studijní aktivity a metody výuky
E-learning, Výuka podporovaná multimédii, Individuální konzultace, Studium textů, Seminář
  • Kontaktní výuka - 26 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100] - 26 hodin za semestr
  • Příprava na souhrnný test [6-30] - 10 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
dodržovat základní typografická pravidla při tvorbě textových dokumentů
identifikovat výhody a nevýhody jednotlivých grafických formátů
Odborné dovednosti
připravit dokument k tisku podle základních principů DTP
vytvářet textové dokumenty na základě vlastních i vestavěných šablon
vkládat do textového dokumentu vhodně formátované netextové prvky a automatické prvky
používat základní i pokročilé editační funkce a nástroje při práci s bitmapovou a vektorovou grafikou
aplikovat principy využívané při získávání, prohlížení, organizaci, formátování, analýze, reprezentaci a ukládání tabulkových dat ve vybraném softwaru
vytvořit osnovu kvalifikační práce
prezentovat svou práci
dodržovat stanovený časový plán tvorby kvalifikační práce
Obecné způsobilosti
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení,
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje,
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi,
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu,
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem,
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie,
Výsledky učení
Odborné znalosti
řídit se při zpracování diplomové práce platnými normami různých úrovní
dodržovat pravidla a zásady pedagogického experimentu
popsat možnosti publikování výsledků odborné a vědecké činnosti
Odborné dovednosti
využívat při tvorbě diplomové práce rozmanité knihovnické služby
používat při tvorbě diplomové práce v maximální míře možnosti, které mu poskytuje software, který si vybral pro její psaní
vybrat vhodnou metodu pedagogického výzkumu pro tvorbu jeho diplomové práce
vybrat vhodné nástroje pro sběr dat k jeho diplomové práci
použít vhodné statistické metody pro zpracování získaných dat k jeho diplomové práci
vybrat vhodný software pro zpracování a vyhodnocení dat v rámci pedagogického výzkumu
Obecné způsobilosti
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky,
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory,
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Seminární výuka (diskusní metody),
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Analyticko-kritická práce s textem,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Seminární výuka (diskusní metody),
E-learning,
Výuka podporovaná multimédii,
Obecné způsobilosti
Seminární výuka (diskusní metody),
E-learning,
Analyticko-kritická práce s textem,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Test,
Seminární práce,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Cuesta, Hector. Analýza dat v praxi. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-251-4361-2.
  • Gavora, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0.
  • Gibilisco, Stan. Statistika bez předchozích znalostí. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2465-9.
  • Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
  • Kapounová, Jana; Kapoun, Pavel. Bakalářská a diplomová práce : od zadání po obhajobu. 2017. ISBN 978-80-271-0079-8.
  • Katuščák, Dušan; Drobíková, Barbora; Papík, Richard. Jak psát závěrečné a kvalifikační práce : jak psát bakalářské práce, diplomové práce, dizertační práce, specializační práce, habilitační práce, seminární a ročníkové práce, práce studentské vědecké a odborné činnosti, jak vytvořit bibliografické citace a odkazy a citovat tradiční a elektronické dokumenty. 5. vyd., v českém jazyce 1. [Nitra] : Enigma, 2008. ISBN 978-80-89132-70-6.
  • Krčál, Martin; Teplíková, Zuzana. Naučte (se) citovat. Blansko : Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
  • Michalík, Petr; Roub, Zdeněk; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-921-4.
  • Němejc, Jiří. Metodika zpracování a úprava diplomových prací. 2. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-632-0.
  • Široký, Jan. Tvoříme a publikujeme odborné texty. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3510-5.
  • Švaříček, Roman; Šeďová, Klára. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0644-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (13) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (19) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (17) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (16) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (12) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (15) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (14) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Fakulta pedagogická Studijní plán (Verze): Učitelství pro 1. stupeň základní školy (18) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -