Vyučující
|
-
Šedivá Vladislava, PhDr. Ph.D.
-
Grygar Miroslav, Doc. PaedDr. CSc.
-
Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
-
Rajchl Milan, MgA. Mgr.
-
Vaibar Marek, Mgr.
-
Hovorová Markéta, PhDr. Ph.D.
-
Heringová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Schuster Václav, Prof. akad. sochař dr. h. c.
-
Štich Petr, doc. PhDr. Ph.D.
-
Malafová Zuzana, Mgr.
-
Onufer Pavel, MgA. et MgA. Ph.D.
-
Juřina Miloš, Prof. akad. mal.
|
Obsah předmětu
|
Bakalářská práce je výstupním projektem bakalářského studijního programu. Student si volí jedno z témat vypsaných katedrou či své téma, které schválí vedoucí práce, katedra rovněž stanovuje harmonogram práce. Vedoucí zadává studentovi podrobné pokyny k vypracování bakalářské práce. 1. Seznámení se s metodikou práce, uvědomění si základního časového plánu. 2. Vytvoření pracovní osnovy práce a základní rozhodnutí o praktické části - výzkumu. 3. Vyhledání a případně opatření informačních zdrojů - odborné publikace, odborné časopisy, relevantní zdroje z www, databáze, informace od expertů z praxe aj. (české, zahraniční). 4. Zpracování informací z literatury a dalších zdrojů. 5. Rešerše, hodnocení zdrojů, zapracování do logické struktury. 6. Rozpracovávání teoretické části práce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 120 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
systematicky a tvůrčím způsobem zpracovat odborný text; |
soustavně získávat informace; |
vyhodnocovat informace s ohledem na cíle své tvůrčí činnosti. |
Odborné dovednosti |
---|
uspořádat poznatky a zkušenosti do smysluplného výkladu nebo tvůrčího výtvarného díla; |
formulovat cíle, problémy a hypotézy v souladu se standardními metodickými postupy; |
logicky strukturovat výklad, vycházet z promyšlených předpokladů a korektně formulovat závěry; |
využívat tvůrčí dovednosti potřebné k vypracování díla. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
vyhledat a využít odbornou literaturu; |
užívat poznámkový aparát; |
citovat zdroje v souladu s určenými normami; |
prokázat kulturní vědění potřebné pro tvůrčí práci. |
Odborné dovednosti |
---|
formulovat cíle, problémy a hypotézy v souladu se standardními metodickými postupy; |
logicky strukturovat výklad; |
vycházet z promyšlených předpokladů a korektně formulovat závěry; |
vypracovat dílo na základě získaných a rozvíjených tvůrčích dovedností. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Doporučená literatura
|
-
Dle doporučení vedoucího bakalářské práce..
-
Směrnice rektora č.33R/2017- Zveřejňování kvalifikačních prací. .
-
KRČÁL, M. a TEPLÍKOVÁ, Z. Naučte (se) citovat. Blansko: Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
-
NEUSAR, A. Malá knížka o odborném psaní. Praktický průvodce pro začínající autory.. Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 9788024449753.
-
RADVAN, E., VAVŘÍK, M. etodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách. Brno: Institut mezioborových studií Brno. 2012.
|