Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Digitální gramotnost a multigramotnostní pojetí ve výtvarné, audiovizuální a multimodální výchově 2. Digitální umění a formy internetového umění 3. Reflexe softwarových nástrojů a využití umělé inteligence pro tvorbu obsahu ve škole 4. Generativní umění ve výtvarné a audiovizuální výchově 5. Rozšířená a virtuální realita ve výtvarné a audiovizuální výchově 6. Digitální malba a ilustrace - kategorizace postupů a softwarové podpory 7. Digitální tvorba fotografie - kategorizace postupů a softwarové podpory 8. Filmová a audiovizuální tvorba - kategorizace postupů a softwarové podpory 9. 2D/3D animace a počítačová grafika - kategorizace postupů a softwarové podpory 10. Digitálním sochařství a 3D modelování - kategorizace postupů a softwarové podpory 11. Digitální tvorba materiálů a textur, míchání barev - kategorizace postupů a softwarové podpory 12. Specifika využití stolních počítačů, tabletů a chytrých mobilních telefonů ve školních podmínkách 13. Otázky propojení umělecké tvorby v žitém a virtuálním prostoru ve škole.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na souhrnný test [6-30]
- 20 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady. |
Odborné dovednosti |
---|
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat možnosti grafických a bitmapových editorů, video editorů, on-line prostředí pro tvorbu webových stránek; |
objasnit možnosti stylizace v prostředí programů podporujících tvorbu multimédií; |
vysvětlit možnosti a rizika užívání umělé inteligence ve výuce výtvarné a audiovizuální výchovy; |
popsat podstatu a možnosti digitálního umění založeného na multimédiích jako součásti globální kultury a umění. |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit fotografii, fotokoláž, plakát, animaci, video a webové stránky prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
experimentovat s výrazovými možnostmi vizuálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
analyzovat a hodnotit možnosti grafických a bitmapových editorů, video editorů, on-line prostředí pro tvorbu webových stránek; |
využívat nástrojů umělé inteligence tvořivým způsobem; |
využívat postupy vytváření multimediálního elektronického obrazu pro uměleckou tvorbu. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Přednáška s demonstrací, |
Odborné dovednosti |
---|
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Doporučená literatura
|
-
MAŠEK, J. Možnosti tvorby digitálního obsahu a implementace digitálních technologií v pedagogice umění. In Pozice české výtvarné výchovy v mezinárodním kontextu.. Západočeská univerzita v Plzni, 2022. ISBN 978-80-261-1099-6.
-
Mašek, Jan; Zikmundová, Vladimíra. Využití audiovizuálního sdělení v mediální výchově. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2012. ISBN 978-80-261-0090-4.
-
NG, Davy Tsz Kit; LEUNG, Jac Ka Lok; SU, Maggie Jiahong; YIM, Iris Heung Yue; QIAO, Maggie Shen et al. AI literacy in K-16 classroms.. Cham: Springer, 2022. ISBN 978-3-031-1880-0.
-
Perkins, Chad. After Effects: nejužitečnější postupy a triky. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3571-6.
-
RAUSCHNABEL, Philipp A. Augmented reality and virtual reality: changing realities in a dynamic world. Progress in IS.. Cham [Švýcarsko]: Springer, 2020. ISBN 978-80-244-4853-4.
-
SERAFINI, Frank. Reading the visual: an introduction to teaching multimodal literacy. Language and Literacy series. New York: Teachers College Press, 2014. ISBN 978-0-8077-5471-9.
-
SIMONDS, B. Blender master class: a hands-on guide to modeling, sculpting, materials and rendering. San Francisco: No Starch Press. 2013.
-
SWEENY, R. W. Inter/actions/inter/sections: Art education in a digital visual culture. Reston: National Art Education Association. 2010.
-
ŠOBÁŇOVÁ, PETRA, JANA JIROUTOVÁ ET AL. net art. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci., 2016. ISBN 978-80-244-4853-4.
-
ŠOBÁŇOVÁ, Petra. Useful symbiosis: science, technology, art & art education. Olomouc: Palacký University Olomouc, 2016. ISBN 978-80-244-4853-4.
-
Valušiak, Josef. Základy střihové skladby. V Praze : FAMU, 2005. ISBN 80-7331-039-2.
|