Vyučující
|
-
Juřina Miloš, Prof. akad. mal.
-
Grygar Miroslav, Doc. PaedDr. CSc.
-
Štich Petr, doc. PhDr. Ph.D.
-
Schuster Václav, Prof. akad. sochař dr. h. c.
-
Vaibar Marek, Mgr.
-
Hovorová Markéta, PhDr. Ph.D.
-
Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
-
Heringová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Rajchl Milan, MgA. Mgr.
-
Šedivá Vladislava, PhDr. Ph.D.
-
Malafová Zuzana, Mgr.
-
Onufer Pavel, MgA. et MgA. Ph.D.
-
Kovář Ivo, Prof. Dr.
|
Obsah předmětu
|
Textová část kvalifikační práce bude obsahovat: 1. Didaktickou část - konkrétní návrhy využití tématu DP v didaktické oblasti upřesnění. Didaktická část práce je zaměřena na specifickou problematiku ZŠ. 2. Analýzu uplatněných obrazných prostředků v tvůrčím procesu a ve výsledné výtvarné práci v umělecko kulturním kontextu a ve vztahu k zvolenému tématu. Tato část diplomové práce je zaměřena buď na vlastní autorskou tvorbu výtvarného díla, nebo je zaměřena na výzkum či teoretický výklad; oba typy zaměření se mohou vhodně doplňovat, nebo naopak specializovat. Diplomová práce je výstupním projektem magisterského studijního programu, je nutnou podmínkou úspěšného završení studia v příslušném oboru. Při vstupu do diplomového semináře si student volí jedno z témat vypsaných katedrou případně vlastní téma, které schválí vedoucí diplomového úkolu. Katedra stanovuje harmonogram práce a student spolu s vedoucím diplomového úkolu vypracuje plán řešení diplomového úkolu, který systematicky plní. Student pravidelně konzultuje s vedoucím diplomového úkolu svůj pracovní postup a získává od něj informace potřebné k jeho úspěšnému řešení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Vypracování kvalifikační práce [52-468]
- 210 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalosti potřebné k systematickému tvůrčímu zpracování odborného textu nebo tvůrčího výtvarného díla; |
ověřit znalosti potřebné k systematickému tvůrčímu zpracování odborného textu nebo výtvarného díla; |
vyhledat informace z různých zdrojů s ohledem na cíle své tvůrčí činnosti v diplomovém úkolu; |
objasnit vědecké nebo umělecké kontexty nezbytné pro systematické tvůrčí zpracování odborného textu nebo tvůrčího výtvarného díla. |
Odborné dovednosti |
---|
soustavně získávat informace a osvojovat si poznatky potřebné ke splnění diplomového úkolu; |
formulovat cíle, problémy a hypotézy v souladu se standardními metodickými postupy; |
uspořádat poznatky a zkušenosti do smysluplného výkladu nebo tvůrčího výtvarného díla; |
plánovat postup práce na diplomovém úkolu s oporou v konzultacích a dohodnutý plán dodržovat. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
ověřit znalosti potřebné k systematickému tvůrčímu zpracování odborného textu nebo výtvarného díla; |
vyjmenovat zdroje informací a popsat metodické postupy nezbytné pro přípravu diplomové práce; |
prokázat kulturní vědění potřebné pro tvůrčí práci; |
popsat nejčastější chyby v diplomových pracích a vyhnout se jim. |
Odborné dovednosti |
---|
vyhodnocovat informace s ohledem na cíle své tvůrčí činnosti v diplomovém úkolu; |
vyhledávat a korektně užívat metodické postupy nezbytné pro přípravu diplomové práce; |
soustavně získávat informace a osvojovat si poznatky potřebné ke splnění diplomového úkolu; |
formulovat cíle, problémy a hypotézy v souladu se standardními metodickými postupy. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Kvalifikační práce, |
Doporučená literatura
|
-
Dle doporučení vedoucího diplomové práce.
-
Šablona pro tvorbu diplomové a bakalářské práce (aktualizovaná 2017). .
-
Vyhláška děkana č. 2VD/2018 - Organizace SZZ a kvalifikačních prací. .
-
KRČÁL, M., TEPLÍKOVÁ, Z. Naučte (se) citovat.. Blansko: Citace.com, 2014. ISBN 978-80-260-6074-1.
-
NEUSAR, A. Malá knížka o odborném psaní. Praktický průvodce pro začínající autory.. Univerzita Palackého v Olomouci, 2016. ISBN 9788024449753.
-
RADVAN, E., VAVŘÍK, M. Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách.. Brno: Institut mezioborových studií Brno, 2012. ISBN 9788087182253.
|