Vyučující
|
-
Lihunová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Rajchl Milan, MgA. Mgr.
-
Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Forma a obsah. Co je dobrý grafický design. Hierarchie textu, obrazu, akcentovaná informace. Účel grafického designu, tiskoviny apod. Dynamická a statická kompozice. Písmo, typy písma, font a jeho výběr či kombinace. Barva v grafickém designu. Grafická stylizace - ornament, piktogram, typografické cvičení - monogram, typografická kompozice,jednotný vizuální styl - logotyp, vizitka, leták, pozvánka apod.) Jak ovlivňujeme myšlení lidí. Grafický design v pedagogické praxi.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Individuální konzultace, Samostatná práce studentů, Seminář
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
- 30 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
základy ovládání grafického softwaru |
Výsledky učení |
---|
student prohlubuje dosavadní zkušenosti v práci s design softwarem; |
na jednodušších grafických úlohách se seznamuje se správnými zásadami výtvarného řešení grafického designu; |
používá formu v souladu s obsahem a účelem - podle obsahu a účelu tiskoviny dokáže správně zvolit dynamickou či statickou kompozici, umí volit odpovídající typy písma a dovede je vhodně kombinovat; |
umí neotřele a originálně stylizovat zvolený motiv, aby byl jednoznačný, opticky zřetelný a snadno zapamatovatelný; |
racionálně a funkčně volí vyvážené, harmonické či dramatické, expresivní barevné řešení; |
zvládne nápaditě rozvíjet grafická řešení ve skicovních variantách, příhodně a invenčně reaguje na podněty korektur a dokáže podle stanovených požadavků dovést návrhy do graficky čistých a formálně precizních definitiv; |
je schopen aplikovat úkoly užité grafiky i ve své pedagogické praxi; |
Vyučovací metody |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Portfolio, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Font : reklamní grafika a DTP : první grafický časopi.
-
Grapheion : Evropská revue o moderní grafice, umění knihy, tisku a papíru. Praha : Středoevropská galérie a nakladatelství, 1997.
-
Graphis : the International Magazine of Design and Communications. New York : Graphis Inc., ----.
-
Typografia : odborný časopis českých typografů @ typografů. Praha : Kolegium Typografie, 1888.
-
Blažej, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin : Učebnice pro 4. roč. střední prům. školy grafické, stud. obor polygrafie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23201-9.
-
Crow, David. Visible signs : an introduction to semiotics. Lausanne : AVA Publishing, 2003. ISBN 2-88479-035-7.
-
Gordon, Bob; Gordon, Maggie. The complete guide to digital graphic design. London : Thames & Hudson, 2004. ISBN 0-500-28315-X.
-
Hlavsa -. Typografia I. - III..
-
Pricken, Mario. Visual creativity : inspirational ideas for advertising, animation and digital design. 1st pub. New York : Thames and Hudson, 2004. ISBN 0-500-51166-7.
|