Lecturer(s)
|
-
Lihunová Jana, Mgr. Ph.D.
-
Rajchl Milan, MgA. Mgr.
-
Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
|
Course content
|
Form and content. What is good graphoc design. Hierarchy of text and image. Accent. The purpose of a graphic design. Dynamic and static composition. Font, its choice and combination. Color in graphic design. Graphic stylization - ornament, pictogram, typographical exercise - monogram, typographic composition, simple visual style - logotype, business card, brochure, invitation etc.) How to influence people's mind. Graphic design at school praxis.
|
Learning activities and teaching methods
|
One-to-One tutorial, Individual study, Seminar
- Contact hours
- 39 hours per semester
- Undergraduate study programme term essay (20-40)
- 30 hours per semester
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
Fundamental knowledge of using graphic editors. |
learning outcomes |
---|
student prohlubuje dosavadní zkušenosti v práci s design softwarem; |
na jednodušších grafických úlohách se seznamuje se správnými zásadami výtvarného řešení grafického designu; |
používá formu v souladu s obsahem a účelem - podle obsahu a účelu tiskoviny dokáže správně zvolit dynamickou či statickou kompozici, umí volit odpovídající typy písma a dovede je vhodně kombinovat; |
umí neotřele a originálně stylizovat zvolený motiv, aby byl jednoznačný, opticky zřetelný a snadno zapamatovatelný; |
racionálně a funkčně volí vyvážené, harmonické či dramatické, expresivní barevné řešení; |
zvládne nápaditě rozvíjet grafická řešení ve skicovních variantách, příhodně a invenčně reaguje na podněty korektur a dokáže podle stanovených požadavků dovést návrhy do graficky čistých a formálně precizních definitiv; |
je schopen aplikovat úkoly užité grafiky i ve své pedagogické praxi; |
teaching methods |
---|
Seminar |
Individual study |
One-to-One tutorial |
assessment methods |
---|
Portfolio |
Seminar work |
Recommended literature
|
-
Font : reklamní grafika a DTP : první grafický časopi.
-
Grapheion : Evropská revue o moderní grafice, umění knihy, tisku a papíru. Praha : Středoevropská galérie a nakladatelství, 1997.
-
Graphis : the International Magazine of Design and Communications. New York : Graphis Inc., ----.
-
Typografia : odborný časopis českých typografů @ typografů. Praha : Kolegium Typografie, 1888.
-
Blažej, Bohuslav. Grafická úprava tiskovin : Učebnice pro 4. roč. střední prům. školy grafické, stud. obor polygrafie. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990. ISBN 80-04-23201-9.
-
Crow, David. Visible signs : an introduction to semiotics. Lausanne : AVA Publishing, 2003. ISBN 2-88479-035-7.
-
Gordon, Bob; Gordon, Maggie. The complete guide to digital graphic design. London : Thames & Hudson, 2004. ISBN 0-500-28315-X.
-
Hlavsa -. Typografia I. - III..
-
Pricken, Mario. Visual creativity : inspirational ideas for advertising, animation and digital design. 1st pub. New York : Thames and Hudson, 2004. ISBN 0-500-51166-7.
|