Vyučující
|
-
Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
-
Vaibar Marek, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Kultura mluveného projevu a mezilidské komunikace 2. Rétorika a prezentační dovednosti a techniky 3. Principy tvorby a význam infografiky 4. Motion design - principy tvorby dynamické a audiovizuální infografiky 5. Tvorba a možnosti počítačové prezentace - softwarová podpora 6. Tvorba audiovizuální prezentace a videozáznamu 7. Prezentace na Internetu - tvorba webu pro osobní prezentaci a význam webdesignu 8. Rétorika a vizuální rétorika v prezentaci (metonymy a metafory). 9. Role sémiotiky a sociální sémiotiky při tvorbě vizuálního a audiovizuálního obsahu 10. Role umělé inteligence z hlediska podpory tvorby obsahu a formy prezentace 11. Praktická tvorba portfolia - vizuální a audiovizuální prezentace 12. Praktická tvorba portfolia - prezentace na internetu
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 13 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 26 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit získané poznatky z daného studijního oboru. |
Odborné dovednosti |
---|
vyhledávat informace v dostupné odborné literatuře a ostatních zdrojích; |
rozlišit věrohodné informace od nevěrohodných; |
vypracovat odborný text; |
užívat textový editor a program MS PowerPoint při zpracování krátkého odborného textu a jeho prezentace. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní pravidla zpracování prezentace a výstupu výsledků odborné činnosti; |
zdůvodnit základní pravidla výtvarného řešení prezentace a výstupu výsledků odborné činnosti. |
Odborné dovednosti |
---|
vypracovat vlastní odborné portfolio; |
vypracovat odborný referát; |
vytvořit PowerPointovou prezentaci vypracovaného referátu; |
zpracovat prezentaci a jiné způsoby multimediální prezentace na základní výtvarně grafické úrovni; |
zpracovat jiné než digitální přílohy (tištěné médium, fotografická dokumentace, CD nosič apod.); |
prezentovat v podobě výstupu odborný referát a obhájit jej s podporou portfolia. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace. Praha, 2008.
-
NOGA, P. Grafický design jako platforma kulturního i jazykového poznávání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2023. ISBN 978-80-7678-156-6.
-
Pricken, Mario. Visual creativity : inspirational ideas for advertising, animation and digital design. 1st pub. New York : Thames and Hudson, 2004. ISBN 0-500-51166-7.
-
PŘIDALOVÁ, K. Toto není jenom kniha. Praha: UMPRUM, 2023. ISBN 978-80-88308-89-8.
-
Samara, Timothy. Základy grafického designu. Praha, 2013.
-
UHL SKŘIVANOVÁ, V. - POLÁČEK, S. (ed.). Arteduco: InSEA Plzeň 2019. Západočeská univerzita v Plzni, 2019. ISBN 978-80-261-0896-2.
-
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky. Od programovaného učení k e-learningu : sborník z . 2005.
|