Vyučující
|
-
Fialová Andrea, Mgr. Ph.D.
-
Jindra Vlastimil, PhDr. Ph.D.
-
Hrubý Jiří, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Studijní skupina se v semestru v blocích zabývá těmito tematickými okruhy: 1. Řešený problém jako východisko pro postup dokumentace 2. Možnosti prezentace, výstavnictví, kultura prezentace, současné kurátorské přístupy 3. Grafické zpracování prezentací a jiné způsoby multimediální prezentace 4. Zpracování jiných než digitálních příloh (tištěné médium, fotografická dokumentace, CD nosič apod.) 5. Závěrečná obhajoba projektu s podporou portfolia
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit získané poznatky z daného studijního oboru. |
Odborné dovednosti |
---|
vyhledávat informace v dostupné odborné literatuře a ostatních zdrojích; |
rozlišit věrohodné informace od nevěrohodných; |
vypracovat odborný text; |
užívat textový editor a program MS PowerPoint při zpracování krátkého odborného textu a jeho prezentace. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat základní pravidla zpracování prezentace a výstupu výsledků odborné činnosti; |
zdůvodnit základní pravidla výtvarného řešení prezentace a výstupu výsledků odborné činnosti. |
Odborné dovednosti |
---|
vypracovat vlastní odborné portfolio; |
vypracovat odborný referát; |
vytvořit PowerPointovou prezentaci vypracovaného referátu; |
zpracovat prezentaci a jiné způsoby multimediální prezentace na základní výtvarně grafické úrovni; |
zpracovat jiné než digitální přílohy (tištěné médium, fotografická dokumentace, CD nosič apod.); |
prezentovat v podobě výstupu odborný referát a obhájit jej s podporou portfolia. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Hierhold, Emil. Rétorika a prezentace. Praha, 2008.
-
Pricken, Mario. Visual creativity : inspirational ideas for advertising, animation and digital design. 1st pub. New York : Thames and Hudson, 2004. ISBN 0-500-51166-7.
-
Samara, Timothy. Základy grafického designu. Praha, 2013.
-
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky. Od programovaného učení k e-learningu : sborník z . 2005.
|