Vyučující
|
-
Dušek Břetislav, Prof. akad. mal.
-
Rajchl Milan, MgA. Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Tvorba je hlouběji zaměřena na obrazovou výstavbu a pochopení její vnitřní struktury. Student zpracovává předchozí nabyté zkušenosti, dále rozvíjí vlastní tvarové a barevné vidění, do obrazového prostoru. zapojuje figuru. V blocích se během semestru realizují tato základní témata: 1/anatomie lidského, popř. zvířecího těla 2/prostor a perspektiva v zobrazení figury, typologie a pohyb postav
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Seminář
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalosti a orientaci v současné figurální a portrétní malbě domácí i zahraniční; |
vysvětlit rozdíl mezi studijní malbou a malbou vyjadřující emocionální stav; |
popsat a objasnit možnosti kombinace malby s jinými výtvarnými postupy a technikami; |
sledovat významné mezinárodní přehlídky malby a hledat si svůj osobitý výraz; |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit malbu s expresivním malířským výrazem; |
experimentovat s malbou a alternativními malířskými technikami v kombinaci s tiskem, klasickou kresbou, digitálními technikami, atd.; |
zvolit vhodnou malířskou techniku ke konkrétnímu námětu; |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
popsat zákonitosti a výrazové možnosti malby; |
objasnit odbornou terminologii v oblasti malby; |
Odborné dovednosti |
---|
volit správnou odbornou terminologii; |
kriticky hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
zvolit vhodnou malířskou techniku ke konkrétnímu výtvarnému úkolu, popř. ověřovat vhodnost přístupu v cyklech; |
experimentovat s možnostmi malby, různými materiály a podložkami; |
zachytit niterný stav portrétovaného malířskými prostředky; |
realizovat vlastní malířský cyklus; |
prezentovat vlastní práce ve výstavním prostoru; |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Hodnotící metody |
---|
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Doporučená literatura
|
-
Bauer, Christian. Egon Schiele: Almost A Lifetime. 2015.
-
Čapek, Josef. Co má člověk z umění a jiné úvahy o umění z let 1911-1937. V Praze : Výtvarný odbor Umělecké besedy, 1946.
-
Kramář, Vincenc; Hobzek, Josef; Brunclík, Josef. O obrazech a galeriích. Praha : Odeon, 1983.
-
KUPKA F. Tvoření v umění výtvarném. Lynton: Umění 19.
-
Lampert, Catherine. Bare Life: From Bacon to Hockney - London Artists Painting from Life, 1950-80. 2015.
-
Losos, Ludvík. Techniky malby. Vyd. 2. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-46-8.
-
Machotka, Pavel. Cezanne : Landscape into art. New Haven : Yale University Press, 1996. ISBN 0-300-06701-1.
-
McCann, Margaret. The Figure: Painting, Drawing, and Sculpture. 2012.
-
Míčko, Miroslav. Umění nebo život : Rozhovory a vyznání. Praha : Národní práce, 1944.
-
Schwabsky, Barry. Vitamin P : new perspectives in painting. 2002. ISBN 978-0-7148-4446-6.
-
Zhoř, Igor. Člověk a výtvarné umění. Praha : Orbis, 1963.
-
Zykmundová, Anna. Díváme se na obrazy. Praha : Nakladatelství československých výtvarných umělců, 1956.
|