|
Lecturer(s)
|
-
Vítovec Lukáš, prof. akad. mal.
|
|
Course content
|
The course is considered as a space for individual work with non-traditional free paintings using mixed techniques / networking paintings with drawings, collages, assemblages, three-dimensional objects, etc. / offers chance to test methods and procedures with various auxiliary materials / plaster, sealants, plastics, textiles, etc. /, verify their content and the possibility of a formal capacity. It is possible to choose either a free painting or illustration for the selected literature.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
One-to-One tutorial, Individual study, Seminar
- Practical training (number of hours)
- 39 hours per semester
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| rozpoznat rozdíl mezi studijní malbou v předchozích předmětech MA1- 3 a malbou vyjadřující vlastní emocionální stavy; |
| popsat kombinované techniky malby a příbuzné techniky malbě mozaika, štukolustro, vitráž; |
| popsat a objasnit tvorbu vybraných autorů současné malířské tvorby; |
| sledovat významné mezinárodní přehlídky malby a individuální výstavy významných malířů; |
| Skills |
|---|
| vyjádřit malbou emocionální stav portrétovaného; |
| hledat výrazových možností malby a vlastního malířského jazyka; |
| experimentovat s možnostmi malby a alternativních malířských technik; |
| zvolit vhodný postup a malířskou techniku ke konkrétnímu námětu; |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| objasnit odbornou terminologii v oblasti malby |
| Skills |
|---|
| vyjadřovat se pomocí barevných kompozičních cvičení, přípravných maleb a volné malířské tvorby; |
| volit správnou odbornou terminologii; |
| kriticky hodnotit vlastní výtvarnou práci; |
| uplatnit výrazové možnosti malby a vlastní malířský jazyk; |
| splnit samostatně zvolený výtvarný úkol; |
| prokázat kompetence pro samostatnou tvorbu ilustrátora, ilustrátora pro děti, reklamního malíře; |
| programově se odpoutat od viděného směrem k volnější tvorbě; |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Discussion |
| Multimedia supported teaching |
| One-to-One tutorial |
| Group discussion |
| Self-study of literature |
| Field trip |
| Skills |
|---|
| Students' portfolio |
| Skills demonstration |
| Task-based study method |
| Individual study |
| Seminar |
| assessment methods |
|---|
| Project |
| Seminar work |
| Portfolio |
| Individual presentation at a seminar |
| Skills demonstration during practicum |
| Group presentation at a seminar |
|
Recommended literature
|
-
COPPLESTONE TREWIN. Moderní umění,. SNKLU,, 1965.
-
Čapek, Josef. Co má člověk z umění a jiné úvahy o umění z let 1911-1937. V Praze : Výtvarný odbor Umělecké besedy, 1946.
-
Kramář, Vincenc; Hobzek, Josef; Brunclík, Josef. O obrazech a galeriích. Praha : Odeon, 1983.
-
KUPKA F. Tvoření v umění výtvarném. Lynton: Umění 19.
-
Langer kožený. Malířské povídky. Čs. spis, 1966.
-
Losos, Ludvík. Techniky malby. Vyd. 2. Praha : Aventinum, 1995. ISBN 80-85277-46-8.
-
Míčko, Miroslav. Umění nebo život : Rozhovory a vyznání. Praha : Národní práce, 1944.
-
Ochrymčuk. Návštěva mezi obrazy. SPN, 1973.
-
Zhoř, Igor. Člověk a výtvarné umění. Praha : Orbis, 1963.
-
Zykmundová, Anna. Díváme se na obrazy. Praha : Nakladatelství československých výtvarných umělců, 1956.
|