Lecturer(s)
|
-
Schuster Václav, Prof. akad. sochař dr. h. c.
-
Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
-
Grygar Miroslav, Doc. PaedDr. CSc.
|
Course content
|
unspecified
|
Learning activities and teaching methods
|
Multimedia supported teaching, Group discussion, Task-based study method, Seminar
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Presentation preparation (report) (1-10)
- 5 hours per semester
- Preparation for an examination (30-60)
- 20 hours per semester
- Contact hours
- 39 hours per semester
|
prerequisite |
---|
Knowledge |
---|
popsat základní souvislosti oboru studia s problematikou multimédií; |
Skills |
---|
umět, rozumět a vysvětlit základní pojmy z oblasti informačních technologií; |
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat, s textovým editorem; |
learning outcomes |
---|
Knowledge |
---|
popsat a vysvětlit možnosti a principy tvorby interaktivních multimediálních aplikací v kontextu výuky; |
objasnit metody didaktické analýzy učiva s ohledem na tvorbu elektronických výukových materiálů; |
charakterizovat význam počítačových programů a informačních technologií a multimédií pro obor studia; |
Skills |
---|
zvládat technické dovednosti a počítačové aplikace pro vlastní tvorbu interaktivních a multimediálních prezentací; |
navrhnout, připravit a strukturovat výukové materiály multimediálního charakteru; |
využívat s výrazové možnosti textových, vizuálních, audiovizuálních a multimediálních sdělení v oboru; |
teaching methods |
---|
Knowledge |
---|
Discussion |
Multimedia supported teaching |
One-to-One tutorial |
Skills |
---|
Seminar |
Project-based instruction |
Students' portfolio |
assessment methods |
---|
Knowledge |
---|
Continuous assessment |
Skills |
---|
Combined exam |
Seminar work |
Skills demonstration during practicum |
Individual presentation at a seminar |
Recommended literature
|
-
manuály ke grafickým programům Macromedia Flash, MS PowerPoint, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator apod..
-
sborníky INSEA 1995, 2000, 2004, 2006.
-
Holsinger, Erik. Jak pracují multimédia. c 1994. Brno : UNIS publishing, 1995. ISBN 1-56276-208-7.
-
Mašek, Jan. Audiovizuální komunikace výukových médií. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-905-2.
-
Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-254-3.
-
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
Mašek, Jan; Zikmundová, Vladimíra. Využití audiovizuálního sdělení v mediální výchově. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2012. ISBN 978-80-261-0090-4.
-
Rambousek, Vladimír. Práce s počítačem (1). 1. vyd. Praha : Fortuna, 2003. ISBN 80-7168-873-8.
-
Slavík, Jan. Počítač jako pomocník učitele : efektivní práce s informacemi ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-149-5.
-
Vančát, Jaroslav. Poznávací a komunikační obsah výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech. Praha : MAC, 2003. ISBN 80-86015-90-4.
-
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky In: J. KAPOUNOVÁ (ED.) Od programovaného učení k e-learningu. Sborník referátů z konference pořádaného Ostravskou univerzitou a NEWTON College ve Šlapanicích u Brna, s. 181 - 185. Ostrava: OSU a Newton College, 2005.
-
Zikmundová, Vladimíra. Média a obraznost. Výtvarná výchova - roč. 40, č. 4. 2000.
-
Zikmundová, Vladimíra. Multimediální tvorba a současná výtvarná výchova. In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, s. 6 s.-anotace s.52.. Plzeň : Západočeská univerzita, 2006. ISBN 80-7043-483-X.
-
Zikmundová, Vladimíra. Nová média a jejich principy v kontextu transformace výukového prostředí předmětu výtvarná výchova. In Rámcové vzdělávací programy a výtvarná výchova, sympozium INSEA 2004 s. 52 - 56. Praha : Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-242-3.
|