-
Recommendations addressed to the United Nations Educational Scientific and Cultural Organisation UNESCO. In Fiona Gundacker (Ed.) Educating for the Media and the Digital Age, Vienna: Austrian Federal Ministry of Education and Cultural Affairs/UNESCO. 1999.
-
Aufderheide, P. Media Literacy. A Report of the National Leadership Conference on Media Literacy Washington, DC: Aspen Institute. 1993.
-
Bartošek J., Daňková, H. Žurnalistika a škola - příručka pro učitele mediální výchovy. Frýdek-Místek: Ing. Václav Daněk, 2008.
-
Bělohradská, J. Televize a počítač - fenomény dětského světa 21. století. In Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.. Plzeň: ČAPV, FPE ZČU, 2006.
-
Bendová Helena. Umění počítačových her. Praha : AMU, 2016. ISBN 978-80-7331-421-7.
-
Břečka, S. Mediálna výchova. Bratislava: Národné centrum mediálnej komunikácie, 1999.
-
Buckingham, D. Media Education: Literacy, Learning and Contemporary Culture. Cambridge, UK: Polity, 2003.
-
Doubravová, Jarmila. Sémiotika v teorii a praxi. Vyd. 1. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-566-0.
-
Hüther, J. Grundbegriffe Medienpädagogik.. KoPäd Verlag.
-
Iowiecki M., Žantovský, P. Manipulace v médiích. Praha: Univerzita J.A.Komenského, 2008.
-
Jirák, J. Mediální gramotnost jako kompetence svého druhu. In: Dopita, M., Staněk, A. (eds.): Výchova k demokratického občanství a vzájemné toleranci v multikulturní společnosti, s. 177 - 186. Olomouc: Univerzita Palackého, 2004.
-
Jirák, J. půdorys mediální gramotnosti. In Hrachovcová, M., Staněk, A. (Eds.). Občanská výchova v globalizující se společnosti., s. 71 -77. Olomouc: Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, 2002.
-
Jirák, Jan; Köpplová, Barbara. Média a společnost. Vyd. 2. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-287-4.
-
Kaku, Michio. Budoucnost mysli. 2015. ISBN 978-80-265-0316-3.
-
Koťa, j. Televizní svět iluzí a snů: agresivita, vzdělání a dítě. In: Dítě, výchova a kulturní proměny světa. Studia paedagogica, č. 13. PedF UK, Praha, 1995.
-
Kunczik, Michael. Základy masové komunikace. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7184-134-X.
-
Mašek, J. Některé aktuální otázky vlivu technických komunikačních prostředků na vzdělání a výchovu. In: Sborník V. konference "České asociace pedagogického výzkumu", str. 127 - 133. Plzeň.
-
Mašek, J. Role média v edukačním prostředí a vybrané otázky mediální pedagogiky. In Sborník z konference ČAPV Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu, 5.-7. 9. 2006 (CD-ROM) Plzeň. 1. vyd., (abstrakt s. 55). Plzeň : ČAPV, FPE ZČU, 2006.
-
Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-254-3.
-
Mašek, Jan; Zikmundová, Vladimíra. Využití audiovizuálního sdělení v mediální výchově. Vyd. 1. Plzeň : Západočeská univerzita, 2012. ISBN 978-80-261-0090-4.
-
McQuail, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-200-9.
-
Mičienka, M.; Jirák, J. a kol. Rozumět médiím. Základy mediální výchovy pro učitele.. Praha: Partners Czech, 2006.
-
Mičienka, Marek; Jirák, Jan. Základy mediální výchovy. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-315-4.
-
Numerato, D. Mediální výchova: oddůvěrňování důvěrného světa. Revue pro média, roč. 4, č. 8, s. 2 - 9. 2004.
-
Ofcom. Media Literacy Audit. Report on media literacy amongst children. This report presents the results of detailed research undertaken by Ofcom to assess the extent of media literacy amongst children aged 8 - 15 across the. UK, 2006.
-
Plášek, R. Mediální výchova a mediální gramotnost v kontextu českého školství : nástin předpokladů, možností a limitů. Revue pro média, roč. 4, č. 8, s. 9 - 12.. 2004.
-
Pospíšil, Jan; Závodná, Lucie Sára. Mediální výchova : cvičebnice : řešení. Vyd. 1. Kralice na Hané : Computer Media, 2010. ISBN 978-80-7402-055-1.
-
RVP. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.. Praha: MŠMT ČR, 2004.
-
Sak, P. Proměny české mládeže. Praha: Petrklíč, 2000.
-
Schulz, W. Analýza obsahu mediální sdělení. Praha: Karolinum, 2001.
-
Sloboda, Z. Mediální pedagogika. Integrující přístup k uchopování a chápání role médií ve společnosti. In Miscellanea Sociologica, s. 27 - 48.. FSV UK a FF UK: Praha, 2006.
-
Sturken, Marita; Cartwright, Lisa. Studia vizuální kultury. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-556-1.
-
Suler, J. R. Adolescents in cyberspace: The good, the bad, and the ugly. In The Psychology of Cyberspace. 2005.
-
Šeďová, K. Média jako pedagogické téma. In Pedagogika 1/2004, s. 19 - 33. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2004.
-
Šmahel, David. Psychologie a internet : děti dospělými, dospělí dětmi. Praha : Triton, 2003. ISBN 80-7254-360-1.
-
Šmíd, Milan. Úvod a texty ke studiu masových médií : Skripta pro posl. fak. sociálních věd. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1992. ISBN 80-7066-567-X.
-
Verner, P. Mediální výchova. Průřezové téma. Úvaly: ALBRA, 2007.
-
Vybíral, Z. Výzkum disinhibice u mladých uživatelů chatu. In Plaňava, I., Pilát, M. (Eds.). Děti, mládež a rodiny v období transformace. Brno: Barrister&Principal, 2002.
|