Vyučující
|
-
Rajchl Milan, MgA. Mgr.
-
Malafová Zuzana, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Modelování - vizuální a haptický přístup ke světu. Celistvé vnímání modelovaného a pozorovaného objektu v aspektu jeho fyzična. Modelování jako prostor pro pozorování reálného světa a pro imaginaci Studijní modelování prostřednictvím etud, které slouží pro uchopení hmoty, vystižení siluety a proporcí, vyjádření objemů, směrů ploch a hran objektu. 1. Modelování zacílené na haptickou stránku v souvislosti s výstavbou tvaru a uvolnění imaginace 2. Modelování zaměřené na prostorovou představivost, procvičování vidění siluety, proporcí, abstraktní objekt 3.-7. Modelování hlavy a ukázání analogie principů v předešlých etudách 8.- 12. Seznámení s principy výstavby reliéfu 13. Zhodnocení a diskuse
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 30 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 39 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit základní fakta z historie a současnosti sochařské tvorby. |
Odborné dovednosti |
---|
popisovat vnímaný fyzický prostor, vjemy a prožitky uplatňovat ve vlastní výtvarné tvorbě; |
porovnávat a posuzovat různé materiálové přístupy; |
uplatnit znalosti historie a současnosti prostorové tvorby v transformaci do pedagogické praxe. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
objasnit možnosti transformace oblasti prostorové tvorby do pedagogické tvorby; |
vysvětlit technické zákonitosti budování tvaru; |
rozlišit formy prostorového utváření a jejich principy (volná socha, reliéf); |
objasnit pojmy a fakta z oblasti prostorové tvorby historie i současnosti. |
Odborné dovednosti |
---|
využít vlastnosti materiálu k rozvíjení vlastních výtvarných záměrů; |
uplatnit zákonitosti výtvarných technik při modelování sochařského tvaru; |
navrhnout a realizovat prostorový objekt; |
uplatnit výtvarné výrazové prostředky modelování a tvarování. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti |
---|
Cvičení (praktické činnosti), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Kooperativní výuka, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Schopnost pojmovou stránku znalostí uchopovat výtvarným jazykem. |
Odborné dovednosti |
---|
Portfolio, |
Výstupní projekt, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Individuální prezentace, |
Schopnost pojmovou stránku znalostí uchopovat výtvarným jazykem. |
Doporučená literatura
|
-
Sochy v ulicích = Sculptures in the streets: Brno Art Open.. Brno: Dům umění města Brna, 2008. ISBN 978-80-7009-154-8.
-
ALT, J.; BRIKCIUS, E.; DRURY, R.; HÖSCHL, C.; MAREŠOVÁ, V. et al. Stavy mysli - Za obrazem: obměny a intervence : stálá expozice GASK - Galerie Středočeského kraje = States of mind - Beyond the image : interventions and innovations : permanent collection of GASK - Gallery of the Central Bohemian Region.. Kutná Hora: GASK, 2020. ISBN 978-80-7056-228-4.
-
Buček, R. Technologie keramické výroby. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4757-5.
-
KOTKOVÁ, O., ŠEVCŮ, R. (ed). Sochy z hlíny: terakoty italských mistrů 15. až 19. století ze sbírek Národní galerie v Praze.. Sochy z hlíny: terakoty italských mistrů 15. až 19. století ze sbírek Národní galerie v Praze, 2022. ISBN 978-80-7035-806-1.
-
Kurt Gebauer, Nadia Rovderová. Kurt Gebauer Kurtura. 2019. ISBN 978-80-7437-225-4.
-
PRECLÍK, V. Paměť sochařského portrétu. Praha: Academie, 2003. ISBN 80-200-1184-6.
-
Roeselová, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha : Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.
-
TAYLOR, L. The Ceramics Bible Revised Edition. Chronicle Books, 2022. ISBN 1797215140.
|