Předmět: Multimediální tvorba ve výuce

« Zpět
Název předmětu Multimediální tvorba ve výuce
Kód předmětu KVK/MTV
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
  • Rajchl Milan, MgA. Mgr.
Obsah předmětu
1. Multimediální tvorba ve výuce - historie a význam 2. Digitální fotografie a fotografická montáž 3. Druhy fotografické techniky a videotechniky 4. Počítačový software pro zpracování fotografie a videa 5. Dokumentární fotografie a fotografický portrét ve výuce 6. Videozáznam a videodokument ve výuce 7. Digitální ilustrace a možnosti ve výuce 8. Previzualizace a storyboarding a pojmové mapování ve výuce 9. Animace, principy a možnosti 10. 3D modelování ve výuce 11. Compositing médií a vizuální efekty v mediálních prezentacích 12. Interaktivní prezentace pro výuku 13. Webdesign a on-line hry ve výuce 14. Tvorba souboru médií a prezentací

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady.
Odborné dovednosti
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru.,
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
analyzovat a hodnotit možnosti grafických a bitmapových editorů, video editorů, on-line prostředí pro tvorbu webových stránek;
objasnit možnosti stylizace v prostředí programů podporujících tvorbu multimédií;
popsat podstatu a možnosti využití multimédií ve výuce.
Odborné dovednosti
vytvořit fotografii, fotokoláž, plakát, animaci, video a webové stránky prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií;
využívat postupy vytváření multimediálního elektronického obrazu pro výuku a tvorbu výukových pomůcek;
experimentovat s výrazovými prostředky vizuálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií.
Obecné způsobilosti
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování,
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Diskuse,
Výuka podporovaná multimédii,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Projektová výuka,
Prezentace práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Přednáška s demonstrací,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Obecné způsobilosti
Portfolio,
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Barčík, Tomáš. Webová grafika : fotografie, barvy, textury. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-701-9.
  • Bauer, W. Multimedia in der Schule? Potenziale, Gefahren, Herausforderungen.
  • BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
  • DomQuichotte. Photoshop a Lightroom : kreativní obrazové styly pro profesionální vzhled fotografií. Vydání první. 2017. ISBN 978-80-7413-355-8.
  • Fadrhonc, Jan; Král, Jan. Zařazení 3D modelování do výuky na základních školách. Olympiáda techniky Plzeň 2016 : sborník příspěvků . 2016.
  • Hanzlíková, Jana. Webdesign pro úplné začátečníky. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0159-2.
  • Honzíková, Jarmila; Mach, Petr. Multimédia v pedagogickém studijním programu. Pedagogický software 2006 [CD-ROM] České Budějovic. 2006.
  • Kelby, Scott. Digitální fotografie. Druhé, rozšířené a doplněné vydání. 2014. ISBN 978-80-7413-306-0.
  • Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • Lachs, Vivi. Making multimedia in the classroom : a teachers' guide. 1st pub. London : Routledge, 2000. ISBN 0-415-21684-2.
  • Lea, Derek. Mistrovství v Adobe Photoshop : [digitální ilustrace a škola výtvarných technik]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2340-9.
  • Mašek, J. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň, 2000.
  • Mašek, Jan. Otevřené technologie ve vzdělávacím procesu. Pedagogický výzkum v ČR ISBN 80-7083-468-4 S. 352-. 2001.
  • Mašek, Jan. Problémy komunikace s audiovizuálním výukovým programem. ISBN 80-85645-30-0 ISBN Sborník přednášek a progra. 1998.
  • Meyer Cris, Meyer Trish. Adobe After Effects - Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. ISBN 9788025125007.
  • Pastorová, M. a kol. K integraci mediální výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4624-0.
  • Plazewski, J. Filmová řeč. Orbis Praha, 1967.
  • Soukup, Jiří; Pejsar, Zdeněk; Balcarová, Anita. Multimédia ve výuce. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2004. ISBN 80-7044-555-6.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr