Vyučující
|
-
Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
-
Rajchl Milan, MgA. Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Multimediální tvorba ve výuce - historie a význam 2. Digitální fotografie a fotografická montáž 3. Druhy fotografické techniky a videotechniky 4. Počítačový software pro zpracování fotografie a videa 5. Dokumentární fotografie a fotografický portrét ve výuce 6. Videozáznam a videodokument ve výuce 7. Digitální ilustrace a možnosti ve výuce 8. Previzualizace a storyboarding a pojmové mapování ve výuce 9. Animace, principy a možnosti 10. 3D modelování ve výuce 11. Compositing médií a vizuální efekty v mediálních prezentacích 12. Interaktivní prezentace pro výuku 13. Webdesign a on-line hry ve výuce 14. Tvorba souboru médií a prezentací
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady. |
Odborné dovednosti |
---|
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
analyzovat a hodnotit možnosti grafických a bitmapových editorů, video editorů, on-line prostředí pro tvorbu webových stránek; |
objasnit možnosti stylizace v prostředí programů podporujících tvorbu multimédií; |
popsat podstatu a možnosti využití multimédií ve výuce. |
Odborné dovednosti |
---|
vytvořit fotografii, fotokoláž, plakát, animaci, video a webové stránky prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
využívat postupy vytváření multimediálního elektronického obrazu pro výuku a tvorbu výukových pomůcek; |
experimentovat s výrazovými prostředky vizuálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Portfolio, |
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Barčík, Tomáš. Webová grafika : fotografie, barvy, textury. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-701-9.
-
Bauer, W. Multimedia in der Schule? Potenziale, Gefahren, Herausforderungen.
-
BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
-
DomQuichotte. Photoshop a Lightroom : kreativní obrazové styly pro profesionální vzhled fotografií. Vydání první. 2017. ISBN 978-80-7413-355-8.
-
Fadrhonc, Jan; Král, Jan. Zařazení 3D modelování do výuky na základních školách. Olympiáda techniky Plzeň 2016 : sborník příspěvků . 2016.
-
Hanzlíková, Jana. Webdesign pro úplné začátečníky. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0159-2.
-
Honzíková, Jarmila; Mach, Petr. Multimédia v pedagogickém studijním programu. Pedagogický software 2006 [CD-ROM] České Budějovic. 2006.
-
Kelby, Scott. Digitální fotografie. Druhé, rozšířené a doplněné vydání. 2014. ISBN 978-80-7413-306-0.
-
Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
-
Lachs, Vivi. Making multimedia in the classroom : a teachers' guide. 1st pub. London : Routledge, 2000. ISBN 0-415-21684-2.
-
Lea, Derek. Mistrovství v Adobe Photoshop : [digitální ilustrace a škola výtvarných technik]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2340-9.
-
Mašek, J. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň, 2000.
-
Mašek, Jan. Otevřené technologie ve vzdělávacím procesu. Pedagogický výzkum v ČR ISBN 80-7083-468-4 S. 352-. 2001.
-
Mašek, Jan. Problémy komunikace s audiovizuálním výukovým programem. ISBN 80-85645-30-0 ISBN Sborník přednášek a progra. 1998.
-
Meyer Cris, Meyer Trish. Adobe After Effects - Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. ISBN 9788025125007.
-
Pastorová, M. a kol. K integraci mediální výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4624-0.
-
Plazewski, J. Filmová řeč. Orbis Praha, 1967.
-
Soukup, Jiří; Pejsar, Zdeněk; Balcarová, Anita. Multimédia ve výuce. Ústí nad Labem : Univerzita Jana Evangelisty Purkyně, 2004. ISBN 80-7044-555-6.
|