Předmět: Multimediální tvorba pro vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Multimediální tvorba pro vzdělávání
Kód předmětu KVK/MTVZ
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
  • Kovář Ivo, Prof. Dr.
Obsah předmětu
1. Multimediální projekt, historie a význam uměleckých směrů v digitálním umění 2. Digitální média a umělecký projekt, význam sémiotiky multimediální a multimodální komunikace 3. Počítačový software pro tvorbu multimédií - fotografie, audiovize a animace, hypermédia a internetové umění 4. Fotografická technika a videotechnika, způsoby pořizování a propojování statických a dynamických záznamů, včetně zvuku 5. Digitální fotografie jako součást multimediální tvorby (žánry, pravidla a sémiotika fotografické tvorby) 6. Fotografická montáž, techniky jejich tvorby, význam matte paintingu 7. 3D modelování pro tvorbu multimédií, digitální asambláž 8. Digitální audiovizuální tvorba (scénáristika pro videotvorbu a videoumění, záběr, střihová skladba, dramatická stavba narativních žánrů, možnosti tvorby experimentálních videí a videokoláží) 9. Motion design a grafický design v multimediálním projektu 10. Využití VFX efektů v audiovizi a multimediálním projektu 11. Stylizovaná animovaná tvorba - možnosti pookénkové fázové animace, kreslené animace a pixilace 12. Internetové umění, možnosti tvorby hypermédií 13. Softwarová podpora propojování médií a význam kompozitingu audiovize a multimédií

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Příprava prezentace (referátu) [3-8] - 10 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
objasnit typologii počítačových programů.
Odborné dovednosti
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat.
Obecné způsobilosti
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
analyzovat a hodnotit možnosti foto editorů a programů pro tvorbu montáže a koláže;
analyzovat a hodnotit možnosti video editorů a programů pro 2D a 3D animaci;
objasnit možnosti stylizace s pomocí programů podporujících tvorbu multimédií;
popsat podstatu a možnosti digitálního umění spojeného multimédii jako součásti globální kultury a umění.
Odborné dovednosti
vytvořit fotografii a fotomontáž, video, 2D animaci a webové struktury prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií;
experimentovat s výrazovými možnostmi vizuálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií;
využívat techniky vytváření multimediálního elektronického obrazu pro uměleckou tvorbu.
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Diskuse,
Výuka podporovaná multimédii,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Projektová výuka,
Prezentace práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Přednáška s demonstrací,
Výuka podporovaná multimédii,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Kombinovaná zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Portfolio,
Doporučená literatura
  • BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
  • Kučera, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 2. dopl. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2002. ISBN 80-7331-896-2.
  • Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
  • Pastorová, M. a kol. K integraci mediální výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4624-0.
  • PRAVDOVÁ, H. From homo ludens to homo medialis: cultural dimensions of game principles and media. Prague: Wolters Kluwer. 2022.
  • RUSSEL, S. J. . Jako člověk: umělá inteligence a problém jejího ovládání. Praha: Argo, 2021. ISBN 978-80-7363-810.
  • Šobáňová, Petra. Useful symbiosis: science, technology, art & art education. First edition. 2016. ISBN 978-80-244-4853-4.
  • Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
  • VORÁČ, D., KOPECKÝ, K. Nová média ve výuce mediální výchovy.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2023. ISBN 978-80-244-6299-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr