|
Vyučující
|
-
Tykvart Jiří, PhDr. Ph.D.
-
Rada Václav, prof. Dr.
|
|
Obsah předmětu
|
1. Multimediální projekt, historie a význam uměleckých směrů v digitálním umění 2. Digitální média a umělecký projekt, význam sémiotiky multimediální a multimodální komunikace 3. Počítačový software pro tvorbu multimédií - fotografie, audiovize a animace, hypermédia a internetové umění 4. Fotografická technika a videotechnika, způsoby pořizování a propojování statických a dynamických záznamů, včetně zvuku 5. Digitální fotografie jako součást multimediální tvorby (žánry, pravidla a sémiotika fotografické tvorby) 6. Fotografická montáž, techniky jejich tvorby, význam matte paintingu 7. 3D modelování pro tvorbu multimédií, digitální asambláž 8. Digitální audiovizuální tvorba (scénáristika pro videotvorbu a videoumění, záběr, střihová skladba, dramatická stavba narativních žánrů, možnosti tvorby experimentálních videí a videokoláží) 9. Motion design a grafický design v multimediálním projektu 10. Využití VFX efektů v audiovizi a multimediálním projektu 11. Stylizovaná animovaná tvorba - možnosti pookénkové fázové animace, kreslené animace a pixilace 12. Internetové umění, možnosti tvorby hypermédií 13. Softwarová podpora propojování médií a význam kompozitingu audiovize a multimédií
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 30 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| objasnit typologii počítačových programů. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat osobní počítač a pracovat se soubory dat. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| analyzovat a hodnotit možnosti foto editorů a programů pro tvorbu montáže a koláže; |
| analyzovat a hodnotit možnosti video editorů a programů pro 2D a 3D animaci; |
| objasnit možnosti stylizace s pomocí programů podporujících tvorbu multimédií; |
| popsat podstatu a možnosti digitálního umění spojeného multimédii jako součásti globální kultury a umění. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| vytvořit fotografii a fotomontáž, video, 2D animaci a webové struktury prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
| experimentovat s výrazovými možnostmi vizuálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
| využívat techniky vytváření multimediálního elektronického obrazu pro uměleckou tvorbu. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Projektová výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Přednáška s demonstrací, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Kombinovaná zkouška, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Portfolio, |
|
Doporučená literatura
|
-
BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
-
Kučera, Jan. Střihová skladba ve filmu a v televizi. 2. dopl. vyd. Praha : Akademie múzických umění, 2002. ISBN 80-7331-896-2.
-
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
Pastorová, M. a kol. K integraci mediální výchovy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2015. ISBN 978-80-244-4624-0.
-
PRAVDOVÁ, H. From homo ludens to homo medialis: cultural dimensions of game principles and media. Prague: Wolters Kluwer. 2022.
-
RUSSEL, S. J. . Jako člověk: umělá inteligence a problém jejího ovládání. Praha: Argo, 2021. ISBN 978-80-7363-810.
-
Šobáňová, Petra. Useful symbiosis: science, technology, art & art education. First edition. 2016. ISBN 978-80-244-4853-4.
-
Vančát, Jaroslav. Tvorba vizuálního zobrazení : gnozeologický a komunikační aspekt výtvarného umění ve výtvarné výchově. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-975-8.
-
VORÁČ, D., KOPECKÝ, K. Nová média ve výuce mediální výchovy.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2023. ISBN 978-80-244-6299-8.
|