Předmět: Multimédia ve výuce od fotografie po film

« Zpět
Název předmětu Multimédia ve výuce od fotografie po film
Kód předmětu KVK/MVFF
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kovář Ivo, Prof. Dr.
  • Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Multimédia v umělecké tvorbě - historie a význam 2. Současné nabídka softwarových nástrojů a možnosti umělé inteligence. 3. Digitální fotografie - specifika a žánry 4. Počítačový software pro zpracování fotografie - fotografická montáž 5. Digitální ilustrace a previzualizace uměleckých projektů - specifika a možnosti 6. Audiovizuální tvorba a žánrová specifika audiovizuální tvorby. 7. Film a video - počítačový software pro zpracování pohyblivého obrazu a zvuku 8. Animace, principy a možnosti tvorby 9. Digitální a sochařství a 3D modelování - softwarové nástroje a možnosti tvorby 10. Webdesign, principy a možnosti tvorby 11. Umělá inteligence a generativní umění ve výtvarné a audiovizuální tvorbě 12. Digitální kompoziting médií a vizuální efekty v mediálních prezentacích 13. Specifika využití stolních počítačů, tabletů a chytrých mobilních telefonů

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
  • Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40] - 30 hodin za semestr
  • Příprava na zkoušku [10-60] - 30 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady.
Odborné dovednosti
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat.
Obecné způsobilosti
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
analyzovat a hodnotit možnosti grafických a bitmapových editorů, video editorů, on-line prostředí pro tvorbu webových stránek;
objasnit možnosti stylizace v prostředí programů podporujících tvorbu multimédií;
popsat podstatu a možnosti využití multimédií ve výuce.
Odborné dovednosti
vytvořit fotografii, fotokoláž, plakát, animaci, video a webové stránky prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií;
využívat postupy vytváření multimediálního elektronického obrazu pro výuku a tvorbu výukových pomůcek;
experimentovat s výrazovými prostředky vizuálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií.
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Diskuse,
Výuka podporovaná multimédii,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Projektová výuka,
Prezentace práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Přednáška s demonstrací,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Test,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Kombinovaná zkouška,
Obecné způsobilosti
Kombinovaná zkouška,
Doporučená literatura
  • Barčík, Tomáš. Webová grafika : fotografie, barvy, textury. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-701-9.
  • BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
  • FADRHONC, J; KRÁL, J. Zařazení 3D modelování do výuky na základních školách.. Olympiáda techniky Plzeň, 2016. ISBN 978-80-261-0620-3.
  • FILIPOVÁ, P. Výtvarná výchova a digitální svět. Olomouc: Česká sekce INSEA, 2021. ISBN 978-80-908056-1-3.
  • Hanzlíková, Jana. Webdesign pro úplné začátečníky. Vyd. 1. Praha : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0159-2.
  • Kelby, Scott. Digitální fotografie. Druhé, rozšířené a doplněné vydání. 2014. ISBN 978-80-7413-306-0.
  • Kerlow, Isaac Victor. Mistrovství 3D animace : [ovládněte techniky profesionálních filmových tvůrců!]. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2717-9.
  • Mašek, Jan; Michalík, Petr; Vrbík, Václav. Otevřené technologie ve výuce. Plzeň : Západočeská univerzita, 2004. ISBN 80-7043-254-3.
  • Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
  • MAZANEC, M. a POLÁKOVÁ, S. Mapování pohyblivého obrazu: média, aktéři a místa v českém prostředí. V Praze: Národní filmový archiv, 2022. ISBN 978-80-7004-199-4.
  • Šobáňová, Petra. Useful symbiosis: science, technology, art & art education. First edition. 2016. ISBN 978-80-244-4853-4.
  • VORÁČ, D., KOPECKÝ, K. Nová média ve výuce mediální výchovy.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2023. ISBN 978-80-244-6299-8.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr