|
Vyučující
|
-
Fejtková Alžběta, Mgr.
-
Palek Pavel, MgA. Mgr.
|
|
Obsah předmětu
|
Studující vytvoří na základě studia sklářské výtvarné tvorby, a na základě kresebné a malířské přípravy, tři výtvarně pojaté skleněné objekty technikami fusing, tiffany vitráž a tavení ve formě. V návaznosti na získané praktické zkušenosti navrhne tři výtvarné úkoly pro zvolený (výtvarně zaměřený) předmět, ročník a typ školy s přihlédnutím ke všem vzdělávacím okolnostem.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 26 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 25 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat slovy vlastní výtvarný koncept; |
| posoudit možnosti hmotné realizace výtvarného konceptu. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| popsat vlastní výtvarný koncept kresebně a barevně; |
| vytvořit jednoduchý hmotný objekt podle vlastního výtvarného konceptu. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| popsat vlastní výtvarný koncept za užití odpovídající odborné terminologie; |
| popsat souvislosti mezi vlastním výtvarným konceptem a současnou výtvarnou kulturou; |
| vyjmenovat zástupce současné sklářské tvorby u nás a v zahraničí. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| uplatňovat technologie fusingu; |
| využít technologii tavení skla ve formě; |
| kombinovat technologické postupy ve prospěch zvoleného výtvarného konceptu; |
| využívat náročnější technologické postupy při koncipování skleněného objektu. |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Diskuse, |
| Individuální konzultace, |
| Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
| Seminární výuka (badatelské metody), |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Řešení problémů, |
| Demonstrace dovedností, |
| Analyticko-kritická práce s textem, |
| Samostatná práce studentů, |
| Prezentace práce studentů, |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Samostudium, |
| Demonstrace dovedností, |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Portfolio, |
| popsat řešení úkolů za užití odborné terminologie; prezentovat řešení úkolů za užití odborné terminologie; nalézat souvislosti mezi vlastním řešení úkolů a výtvarnou kulturou. |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Výstupní projekt, |
| Portfolio, |
| Individuální prezentace, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Obecné způsobilosti |
|---|
| Individuální prezentace, |
| Výstupní projekt, |
| obhájit vlastní řešení úkolů. |
|
Doporučená literatura
|
-
DLOUHÁ, J. Fusing: kouzlo spékaného skla. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4181-9.
-
Doremus, R. H.,; Shackelford, James F. Ceramic and glass materials : structure, properties and processing. New York : Springer, 2008. ISBN 978-1-4419-4460-3.
-
Dunsterville, Jane. Malujeme na sklo. Frýdek-Místek, 2003.
-
Harcuba, Jiří. Jiří Harcuba: sklář a sochař. Brno, 2008.
-
Klasová, Milena. Stanislav Libenský, Jaroslava Brychtová. Praha, 2002.
-
KREJSOVÁ, H. a ŘEŽÁBKOVÁ, H. Vitráže technikou Tiffany.. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0191-6.
-
Millerová, Judith ? Leibe, Frankie ? Hill, Mark. Sklo 20. století. Bratislava, 2005.
-
MURIEL M. MILLER. Glass. London: Guinness, 1990. ISBN 085112903X.
-
Payne, Vicki. Kouzelné vitráže: hra světla a barev v moderním interiéru. Praha, 2006.
-
PETROVÁ, S. České sklo. V Praze: Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2018. ISBN 978-80-87989-50-0.
-
WURM, Jan. Glass structures: design and construction of self-supporting skins. Basel: Birkhäuser, 2007. ISBN 978-3-7643-7608-6.
|