Vyučující
|
-
Schuster Václav, Prof. akad. sochař dr. h. c.
-
Grygar Miroslav, Doc. PaedDr. CSc.
-
Onufer Pavel, MgA. et MgA. Ph.D.
-
Kovář Ivo, Prof. Dr.
-
Štich Petr, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vaibar Marek, Mgr.
-
Malafová Zuzana, Mgr.
-
Hovorová Markéta, PhDr. Ph.D.
-
Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
-
Heringová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Rajchl Milan, MgA. Mgr.
-
Šedivá Vladislava, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah státní zkoušky je validní a okolnostem zkoušky přiměřenou reprezentací obsahu celého studia v oboru Vizuální kultura se zaměřením na vzdělávání. Důraz je kladen na hlavní obsahové složky, strukturní souvislosti a principy v rámci programu a oboru s oporou ve znalosti odborné terminologie a s použitím příkladů z aplikační oblasti. Tematické okruhy ústní zkoušky pro obor Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy a střední školy: 1. Didaktika výtvarné výchovy. 2. Historie vizuální kultury a výtvarného umění pro výchovu uměním. 3. Výtvarná výchova v mezioborových souvislostech.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Diskuse, Prezentace práce studentů
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalosti potřebné k řešení odborných otázek daného oboru v požadovaném rozsahu, zejména v oblasti vizuální kultury a výtvarné tvorby se zaměřením na vzdělávání a v oblasti didaktiky výtvarné výchovy; |
prokázat znalosti k systematickému tvůrčímu zpracování odborného textu nebo výtvarného tvůrčího díla; |
vyhledat informace z různých zdrojů nezbytné pro věcně a logicky správnou odbornou argumentaci. |
Odborné dovednosti |
---|
systematicky tvůrčím způsobem zpracovat odborný text nebo výtvarné tvůrčí dílo; |
vyhledávat a s profesní korektností využívat informace z různých zdrojů nezbytné pro věcně a logicky správnou odbornou argumentaci v oblasti vizuální kultury a výtvarné tvorby se zaměřením na vzdělávání a v oblasti výuky a didaktiky výtvarné výchovy; |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
samostatně rozvíjet znalosti potřebné k řešení odborných otázek daného oboru v požadovaném rozsahu, zejména v oblasti vizuální kultury a výtvarné tvorby se zaměřením na vzdělávání a v oblasti didaktiky výtvarné výchovy; |
prokázat kulturní vědění potřebné pro tvůrčí práci v odpovídajících oblastech profesní působnosti, především ve školním a mimoškolním vzdělávání; |
soustavně využívat informace z různých zdrojů nezbytné pro věcně a logicky správnou odbornou argumentaci. |
Odborné dovednosti |
---|
vyhledávat zdroje informací, vyhledávat a korektně užívat metodické postupy; |
vyhodnocovat informace s využitím potřebných znalostí a různých informačních zdrojů; |
soustavně získávat informace a osvojovat si poznatky potřebné pro tvůrčí práci v odpovídajících oblastech profesní působnosti, především ve školním a mimoškolním vzdělávání; |
pracovat s odbornou literaturou a být motivován k soustavnému celoživotnímu učení; |
spojovat teorii s praxí, vysvětlovat a obhajovat své poznatky v dialogu s užitím správné a logické argumentace; |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Demonstrace dovedností, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností; |
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Kvalifikační práce, |
Doporučená literatura
|
-
NMgr. SŠ a ZUŠ - otázky ke SZZ.
-
NMgr. ZŠ a SŠ - otázky ke SZZ.
-
Viz literatura k odpovídající části oborového studia výtvarné výchovy.
|