Vyučující
|
-
Schuster Václav, Prof. akad. sochař dr. h. c.
-
Grygar Miroslav, Doc. PaedDr. CSc.
-
Onufer Pavel, MgA. et MgA. Ph.D.
-
Nová Holoubková Olga, Mgr. Ph.D.
-
Juřina Miloš, Prof. akad. mal.
-
Štich Petr, doc. PhDr. Ph.D.
-
Vaibar Marek, Mgr.
-
Kovář Ivo, Prof. Dr.
-
Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
-
Heringová Jitka, Mgr. Ph.D.
-
Rajchl Milan, MgA. Mgr.
-
Malafová Zuzana, Mgr.
-
Šedivá Vladislava, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah státní zkoušky je validní a okolnostem zkoušky přiměřenou reprezentací obsahu celého studia v oboru Výtvarná výchova a kultura se zaměřením na vzdělávání. Důraz je kladen na hlavní obsahové složky, strukturní souvislosti a principy v rámci programu a oboru s oporou ve znalosti odborné terminologie a s použitím příkladů z aplikační oblasti. Tematické okruhy ústní zkoušky pro obor Učitelství výtvarné výchovy pro základní školy a střední školy: 1. Autorský koncept jako základ umělecké tvorby v kontextu soudobého umění; 2. Dějiny a teorie umění a vizuální kultury; 3. Didaktika výtvarné výchovy a oborový výzkum.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokázat znalosti potřebné k řešení odborných otázek daného oboru v požadovaném rozsahu, zejména v oblasti vizuální kultury a výtvarné tvorby se zaměřením na vzdělávání a v oblasti didaktiky výtvarné výchovy; |
prokázat znalosti k systematickému tvůrčímu zpracování odborného textu nebo výtvarného tvůrčího díla; |
vyhledat informace z různých zdrojů nezbytné pro věcně a logicky správnou odbornou argumentaci. |
Odborné dovednosti |
---|
systematicky tvůrčím způsobem zpracovat odborný text nebo výtvarné tvůrčí dílo; |
vyhledávat a s profesní korektností využívat informace z různých zdrojů nezbytné pro věcně a logicky správnou odbornou argumentaci v oblasti vizuální kultury a výtvarné tvorby se zaměřením na vzdělávání a v oblasti výuky a didaktiky výtvarné výchovy. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
samostatně rozvíjet znalosti potřebné k řešení odborných otázek daného oboru v požadovaném rozsahu, zejména v oblasti vizuální kultury a výtvarné tvorby se zaměřením na vzdělávání a v oblasti didaktiky výtvarné výchovy; |
prokázat kulturní vědění potřebné pro tvůrčí práci v odpovídajících oblastech profesní působnosti, především ve školním a mimoškolním vzdělávání; |
soustavně využívat informace z různých zdrojů nezbytné pro věcně a logicky správnou odbornou argumentaci. |
Odborné dovednosti |
---|
vyhledávat zdroje informací, vyhledávat a korektně užívat metodické postupy; |
vyhodnocovat informace s využitím potřebných znalostí a různých informačních zdrojů; |
soustavně získávat informace a osvojovat si poznatky potřebné pro tvůrčí práci v odpovídajících oblastech profesní působnosti, především ve školním a mimoškolním vzdělávání; |
pracovat s odbornou literaturou a být motivován k soustavnému celoživotnímu učení; |
spojovat teorii s praxí, vysvětlovat a obhajovat své poznatky v dialogu s užitím správné a logické argumentace. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
získat kompetence k učení, řešení problémů; rozvíjet prezentační a komunikační dovednosti. |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Kvalifikační práce, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Kvalifikační práce, |
Doporučená literatura
|
-
Dle doporučení zkoušejících a vyučujících.
-
Otázky k SZZ - http://fpe.zcu.cz/kvk/Pro_studenty/SZZ.html.
-
Student k úspěšnému splnění státní závěrečné zkoušky studuje literaturu doporučenou v relevantních povinných předmětech vztahující se k jednotlivým tematickým okruhům..
|