Vyučující
|
-
Šedivá Vladislava, PhDr. Ph.D.
-
Heringová Jitka, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Obsah státní zkoušky je validní a přiměřenou reprezentací obsahu celého studia v příslušném programu a oboru. Důraz je kladen na hlavní obsahové složky, strukturní souvislosti a principy v rámci programu a oboru s oporou ve znalosti odborné terminologie a s použitím příkladů z aplikační oblasti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokazovat požadované znalosti v oblasti teorie a dějin výtvarné kultury a technik výtvarné tvorby; |
prokazovat požadované znalosti v oblasti cílů a prostředků výchovné a vzdělávací činnosti ve výtvarné výchově; |
prokazovat požadované znalosti v oblasti vývojových trendů v oboru výtvarná výchova, které podmiňují výchovnou a vzdělávací kvalitu praxe. |
Odborné dovednosti |
---|
vysvětlovat poznatky v oblasti teorie a dějin výtvarné kultury a technik výtvarné tvorby; |
zdůvodňovat vysvětlení s oporou ve znalostech i v reprezentativních příkladech z praxe; |
spojovat teorii s praxí prostřednictvím ilustrace teoretických konceptů konkrétními poznatky a zkušenostmi z pedagogické praxe. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
prokazovat požadované znalosti v oblasti teorie a dějin výtvarné kultury a technik výtvarné tvorby; |
prokazovat požadované znalosti v oblasti cílů a prostředků výchovné a vzdělávací činnosti ve výtvarné výchově; |
prokazovat požadované znalosti v oblasti vývojových trendů v oboru výtvarná výchova, které podmiňují výchovnou a vzdělávací kvalitu praxe. |
Odborné dovednosti |
---|
spojovat teorii s praxí prostřednictvím ilustrace teoretických konceptů konkrétními poznatky a zkušenostmi z pedagogické praxe; |
vysvětlovat poznatky v oblasti teorie a dějin výtvarné kultury a technik výtvarné tvorby; |
zdůvodňovat vysvětlení s oporou ve znalostech i v reprezentativních příkladech z praxe. |
Obecné způsobilosti |
---|
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Diskuse, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Individuální konzultace, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti |
---|
Ústní zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Ústní zkouška, |
Doporučená literatura
|
-
Viz literatura k odpovídající části oborového studia výtvarné výchovy.
-
Bláha, Jaroslav; Slavík, Jan. Průvodce výtvarným uměním V. 2007. ISBN 978-80-7361-038-8.
-
Brücknerová, Karla. Skici ze současné estetické výchovy. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5616-9.
-
HAZUKOVÁ, Helena? ŠAMŠULA, Pavel. Didaktika výtvarné výchovy I.. Praha: UK ? Pedagogická fakulta, 2005. ISBN 80-7290-237-7.
-
Hazuková, Helena. Výtvarné činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2011. ISBN 978-80-87553-30-5.
-
SLAVÍKOVÁ, V.; HAZUKOVÁ, H.; SLAVÍK J. Výtvarné čarování: (artefiletika pro předškoláky a mladší školáky).. Praha: UK, Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-016-1.
|