Vyučující
|
-
Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
-
Kovář Ivo, Prof. Dr.
|
Obsah předmětu
|
1. Význam a možnosti techniky a počítačového software pro natáčení a zpracování videoumění a filmu. 2. Přípravná a previzualizační etapa audiovizuální tvorby (význam a druhy scénáře, základní otázky scénáristiky) 3. Tvorba filmového záběru (základní charakteristiky, kompozice, světelná konstrukce, základní otázky herectví) 4. Střihová skladba pořadu, specifika narativního a nenarativního filmu, základní otázky stavby dramatu) 5. Významné otázky technické střihové skladby (pravidla, filmový čas a prostor) 6. Zvuk v audiovizi (druhy a výrazové prostředky, význam mluveného slova, technické otázky natáčení zvuku v praxi a ve škole apod.) 7. Filmová postprodukce (tvorba vizuálních efektů, hybridní film a základní otázky kompozitingu, možnosti využití umělé inteligence). 8. Videoart a avantgardní film, vliv uměleckých žánrů. 9. Tvorba nenarativního žánru - specifika, experimentální a esejistická forma filmu. 10. Motion design a animovaná tvorba (specifika tvorby kreslené a pookénkové animace. 11. Hudební videoklip (možnosti realizace a stylizace). 12. Tvorba narativního filmu. Otázky realizace hrané tvorby. 13. Vliv současných technologií na audiovizuální tvorbu, včetně nabídky softwarových aplikací na školní tvorbu a její možnosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
- Projekt individuální [40]
- 20 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 36 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady. |
Odborné dovednosti |
---|
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat; |
operacionalizovat pojmy a kategorizovat reflektované jevy; |
vyjadřovat se strukturovaně a zaznamenat své postoje a názory. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
analyzovat a hodnotit možnosti software pro tvorbu digitálního videa; |
objasnit ekonomický i společenský význam videotvorby; |
popsat podstatu a možnosti audiovizuální komunikace z hlediska vlivu na počítačové umění. |
Odborné dovednosti |
---|
analyzovat a hodnotit videopořady; |
vytvářet animace a videa prostřednictvím vybraných videoeditorů a využívat jejich komunikační prostředky; |
experimentovat s výrazovými možnostmi videa a multimediálních sdělení. |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti |
---|
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Obecné způsobilosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bordwell, David; Thompson, Kristin. Umění filmu : úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze : Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
-
BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
-
Elwes, Catherine. Video art : a guided tour. London : I. B. Tauris & Co, 2006. ISBN 1-85043-546-4.
-
FILIPOVÁ, P. Výtvarná výchova a digitální svět. Olomouc: Česká sekce INSEA, 2021. ISBN 978-80-908056-1-3.
-
Frieling, Rudolf; Herzogenrath, Wulf; Alstatt, Rosanne. 40 yearsvideoart.de - Part 1 : digital heritage : video art in Germany from 1963 to the present. Ostfildern : Hatje Cantz, 2006. ISBN 3-7757-1718-8.
-
Mašek, Jan. Audiovizuální komunikace výukových médií. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-905-2.
-
Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
-
Meyer Cris, Meyer Trish. Adobe After Effects - Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. ISBN 9788025125007.
-
Thompson, Kristin; Bordwell, David. Film history : an introduction. 2nd ed. Boston : McGraw-Hill, 2003. ISBN 0-07-038429-0.
|