Předmět: Videotvorba ve výuce

« Zpět
Název předmětu Videotvorba ve výuce
Kód předmětu KVK/VIDV
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 2
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Audiovizuální a filmová výchova, historie a význam 2. Druhy videotechniky a počítačového software pro natáčení a zpracování videa 3. Previzualizační etapa tvorby videopořadu a krátkého filmu - význam a druhy scénáře 4. Záběr a jeho základní charakteristiky, obrazová kompozice a světelná konstrukce záběru 5. Střihová skladba pořadu, dramatická stavba hraných žánrů 6. Význam technické střihové skladby, pravidla a možnosti 7. Předsnímací jednoty a technické otázky natáčení 8. Tvorba reportáže a dokumentačního videozáznamu. Otázky ochrany osobnosti při natáčení 9. Tvorba vizuálních efektů ve videu a filmu 10. Hudební videoklip, druhy a možnosti stylizace 11. Abstraktní formy videa, jejich zvláštnosti 12. Zvuková složka a její výrazové prostředky 13. Význam audiovize ve vizuální kultuře

Studijní aktivity a metody výuky
  • Kontaktní výuka - 36 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady.
Odborné dovednosti
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat;
operacionalizovat pojmy a kategorizovat reflektované jevy;
vyjadřovat se strukturovaně a zaznamenat své postoje a názory.
Obecné způsobilosti
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění,
Výsledky učení
Odborné znalosti
analyzovat a hodnotit možnosti software pro tvorbu digitálního videa;
objasnit ekonomický i společenský význam videotvorby;
popsat podstatu a možnosti audiovizuální komunikace z hlediska vlivu na počítačové umění.
Odborné dovednosti
analyzovat a hodnotit videopořady;
vytvářet animace a videa prostřednictvím vybraných videoeditorů a využívat jejich komunikační prostředky;
experimentovat s výrazovými možnostmi videa a multimediálních sdělení.
Obecné způsobilosti
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých,
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Výuka podporovaná multimédii,
Diskuse,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Projektová výuka,
Prezentace práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Obecné způsobilosti
Přednáška s demonstrací,
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Kombinovaná zkouška,
Obecné způsobilosti
Seminární práce,
Doporučená literatura
  • Baran, L. Úvod do filmového obrazu.. Praha, 1987.
  • Baran L. Úvod do filmového obrazu. Praha, 1987.
  • Bordwell, David; Thompson, Kristin. Umění filmu : úvod do studia formy a stylu. 1. vyd. V Praze : Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
  • BRUN, Richard a kol. Média a multimédia v pedagogické praxi. Digitální video ve výuce.. Hradec Králové: Gaudeamus, 2010. ISBN 978-80-7435-032-0.
  • Elwes, Catherine. Video art : a guided tour. London : I. B. Tauris & Co, 2006. ISBN 1-85043-546-4.
  • Frieling, Rudolf; Herzogenrath, Wulf; Alstatt, Rosanne. 40 yearsvideoart.de - Part 1 : digital heritage : video art in Germany from 1963 to the present. Ostfildern : Hatje Cantz, 2006. ISBN 3-7757-1718-8.
  • Hrabí, Michal. Adobe Premiere Pro : jednoduše, srozumitelně, názorně. Brno : Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0263-7.
  • Katz, Steven D. Film directing shot by shot : visualizing from concept to screen. Studio City, CA : Michael Wiese Productions in conjunction with Focal Press, 1991. ISBN 0-941188-10-8.
  • Mašek, J. A pedagogy of audio-visual literacy: The promoting and improvement of culture, media and citizenship education in society. London, 2012.
  • Mašek, Jan. Audiovizuální komunikace výukových médií. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-905-2.
  • Mašek, Jan. Základy tvorby audiovizuálního pořadu a fotografie. Plzeň : Západočeská univerzita, 2000. ISBN 80-7082-608-8.
  • Mašek. Tvorba videa. Multimediální kurz pro distanční studium.. ZČU v Plzni, 2006.
  • Meyer Cris, Meyer Trish. Adobe After Effects - Výukový průvodce tvorbou videoefektů a animací. ISBN 9788025125007.
  • Thompson, Kristin; Bordwell, David. Film history : an introduction. 2nd ed. Boston : McGraw-Hill, 2003. ISBN 0-07-038429-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr