|
Vyučující
|
-
Tykvart Jiří, PhDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
1. - 13. - Co jsou multimédia? Seznámení se s programem Adobe Flash. Pracovní plocha a nástroje. Kreslení a kreativní nástroje v programu Adobe Flash. - Barva. Základy animace (frame by frame). Uspořádání objektů v pracovní ploše. Animace (shape). - Vytváření symbolů, práce s knihovnou v programu Adobe Flash. Pokročilejší techniky animace (tween). - Import a práce s bitmapou v programu Adobe Flash. Druhy symbolů. - Scéna. Tvorba animovaného klipu. Vytváření tlačítka. Práce s textem. - Základy action scriptu programu Adobe Flash. Události myši. - Základy action scriptu programu Adobe Flash. Ovládání klipu. - Základy action scriptu programu Adobe Flash. Ovládání klipu II. - Ozvučení klipu.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Skupinová výuka, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostudium studentů, Cvičení
- Projekt individuální [40]
- 40 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 39 hodin za semestr
|
| Předpoklady |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| používat osobní počítač a pracovat se soubory dat; |
| Výsledky učení |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| analyzovat a hodnotit možnosti grafických editorů, videoeditorů a programů pro animaci pro multimediální tvorbu; |
| objasnit možnosti stylizace multimediální tvorby; |
| popsat podstatu a možnosti digitálního umění spojeného multimédii; |
| Odborné dovednosti |
|---|
| zvládat tvorbu animace a videa prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; využívat postupy vytváření multimediálního pořadu pro uměleckou tvorbu. |
| tvořit animace a videa prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
| experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
| využívat postupy vytváření multimediálního pořadu pro uměleckou tvorbu; |
| Vyučovací metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Diskuse, |
| Výuka podporovaná multimédii, |
| Individuální konzultace, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Projektová výuka, |
| Prezentace práce studentů, |
| Seminární výuka (diskusní metody), |
| Hodnotící metody |
|---|
| Odborné znalosti |
|---|
| Průběžné hodnocení, |
| Odborné dovednosti |
|---|
| Seminární práce, |
| Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
| Individuální prezentace, |
| Kombinovaná zkouška, |
|
Doporučená literatura
|
-
ActionScript 3.0 : oficiální výukový kurz. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3335-4.
-
Adobe Flash CS3 : oficiální výukový kurz. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2109-2.
-
Capraro, Michelangelo. Magický svět Macromedia Flash MX 2004. Vyd. 1. Brno : Zoner Press, 2004. ISBN 80-86815-06-4.
-
Franklin, Derek. Macromedia Flash MX : kompletní průvodce. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-831-7.
-
Holsinger, Erik. Jak pracují multimédia. c 1994. Brno : UNIS publishing, 1995. ISBN 1-56276-208-7.
-
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky. Od programovaného učení k e-learningu : sborník z . 2005.
|