Předmět: Základy multimediální tvorby pro vzdělávání

« Zpět
Název předmětu Základy multimediální tvorby pro vzdělávání
Kód předmětu KVK/ZMT
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kárný Adam, PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. - 13. - Co jsou multimédia? Seznámení se s programem Adobe Flash. Pracovní plocha a nástroje. Kreslení a kreativní nástroje v programu Adobe Flash. - Barva. Základy animace (frame by frame). Uspořádání objektů v pracovní ploše. Animace (shape). - Vytváření symbolů, práce s knihovnou v programu Adobe Flash. Pokročilejší techniky animace (tween). - Import a práce s bitmapou v programu Adobe Flash. Druhy symbolů. - Scéna. Tvorba animovaného klipu. Vytváření tlačítka. Práce s textem. - Základy action scriptu programu Adobe Flash. Události myši. - Základy action scriptu programu Adobe Flash. Ovládání klipu. - Základy action scriptu programu Adobe Flash. Ovládání klipu II. - Ozvučení klipu.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednáška s aktivizací, Přednáška s diskusí, Skupinová výuka, Projektová výuka, Výuka podporovaná multimédii, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Samostudium studentů, Cvičení
  • Projekt individuální [40] - 40 hodin za semestr
  • Kontaktní výuka - 39 hodin za semestr
Předpoklady
Odborné znalosti
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady;
Odborné dovednosti
používat osobní počítač a pracovat se soubory dat;
Výsledky učení
Odborné znalosti
analyzovat a hodnotit možnosti grafických editorů, videoeditorů a programů pro animaci pro multimediální tvorbu;
objasnit možnosti stylizace multimediální tvorby;
popsat podstatu a možnosti digitálního umění spojeného multimédii;
Odborné dovednosti
zvládat tvorbu animace a videa prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; využívat postupy vytváření multimediálního pořadu pro uměleckou tvorbu.
tvořit animace a videa prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií;
experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií;
využívat postupy vytváření multimediálního pořadu pro uměleckou tvorbu;
Vyučovací metody
Odborné znalosti
Diskuse,
Výuka podporovaná multimédii,
Individuální konzultace,
Odborné dovednosti
Projektová výuka,
Prezentace práce studentů,
Seminární výuka (diskusní metody),
Hodnotící metody
Odborné znalosti
Průběžné hodnocení,
Odborné dovednosti
Seminární práce,
Demonstrace dovedností (praktická činnost),
Individuální prezentace,
Kombinovaná zkouška,
Doporučená literatura
  • ActionScript 3.0 : oficiální výukový kurz. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3335-4.
  • Adobe Flash CS3 : oficiální výukový kurz. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2109-2.
  • Capraro, Michelangelo. Magický svět Macromedia Flash MX 2004. Vyd. 1. Brno : Zoner Press, 2004. ISBN 80-86815-06-4.
  • Franklin, Derek. Macromedia Flash MX : kompletní průvodce. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-831-7.
  • Holsinger, Erik. Jak pracují multimédia. c 1994. Brno : UNIS publishing, 1995. ISBN 1-56276-208-7.
  • Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky. Od programovaného učení k e-learningu : sborník z . 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr