|
Lecturer(s)
|
-
Kalkant Marek, PhDr. Ph.D.
|
|
Course content
|
Weeks 1. - 13. - What is multimedia? Introduction to Adobe Flash. Workspace and tools. Drawing and creative tools in Adobe Flash. - Color. Basics of animation (frame by frame). Arrangement of objects in the workspace. Working with text. Animation (SHAPE). - Creating symbols, working with the library in Adobe Flash. - Advanced techniques of animation (tween). - Import and work with a bitmap in Adobe Flash. Kinds of symbols. - Action script. Creating an animated clip. Creating buttons. - Action script basics of Adobe Flash. Mouse events. - Action script basics of Adobe Flash. Clip control. - Action script basics of Adobe Flash. Clip control II. - Sounding the clip.
|
|
Learning activities and teaching methods
|
Interactive lecture, Lecture supplemented with a discussion, Collaborative instruction, Project-based instruction, Multimedia supported teaching, Students' portfolio, One-to-One tutorial, Students' self-study, Practicum
- Individual project (40)
- 40 hours per semester
- Contact hours
- 39 hours per semester
|
| prerequisite |
|---|
| Knowledge |
|---|
| nejsou předepsány žádné specifické předpoklady; |
| Skills |
|---|
| používat osobní počítač a pracovat se soubory dat; |
| learning outcomes |
|---|
| Knowledge |
|---|
| analyzovat a hodnotit možnosti grafických editorů, videoeditorů a programů pro animaci pro multimediální tvorbu; |
| objasnit možnosti stylizace multimediální tvorby; |
| popsat podstatu a možnosti digitálního umění spojeného multimédii; |
| Skills |
|---|
| zvládat tvorbu animace a videa prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; využívat postupy vytváření multimediálního pořadu pro uměleckou tvorbu. |
| tvořit animace a videa prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
| experimentovat s výrazovými možnostmi multimediálních sdělení vytvořených prostřednictvím programů podporujících tvorbu multimédií; |
| využívat postupy vytváření multimediálního pořadu pro uměleckou tvorbu; |
| teaching methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Discussion |
| Multimedia supported teaching |
| One-to-One tutorial |
| Skills |
|---|
| Project-based instruction |
| Students' portfolio |
| Seminar |
| assessment methods |
|---|
| Knowledge |
|---|
| Continuous assessment |
| Skills |
|---|
| Seminar work |
| Skills demonstration during practicum |
| Individual presentation at a seminar |
| Combined exam |
|
Recommended literature
|
-
ActionScript 3.0 : oficiální výukový kurz. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3335-4.
-
Adobe Flash CS3 : oficiální výukový kurz. Brno : Computer Press, 2008. ISBN 978-80-251-2109-2.
-
Capraro, Michelangelo. Magický svět Macromedia Flash MX 2004. Vyd. 1. Brno : Zoner Press, 2004. ISBN 80-86815-06-4.
-
Franklin, Derek. Macromedia Flash MX : kompletní průvodce. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-831-7.
-
Holsinger, Erik. Jak pracují multimédia. c 1994. Brno : UNIS publishing, 1995. ISBN 1-56276-208-7.
-
Zikmundová, Vladimíra. Kriteria hodnocení estetických kvalit rozhraní učebních materiálů počítačem podporované výuky. Od programovaného učení k e-learningu : sborník z . 2005.
|