Vyučující
|
-
Koleš Pavel, akademický malíř
-
Dienstbier Michael, doc. akad. mal.
-
Stibůrková Dominika, akademický malíř
-
Langhammer Michal, MgA.
-
Mach Petr, MgA.
-
Bořík Alexander Hanns, MgA.
-
Ruller Václav, Doc. MgA.
-
Hala Čestmír, Doc. MgA.
-
Tolar František, MgA. Ph.D.
-
Vítek Ondřej, MgA. Ph.D.
-
Janoušek Jiří, Doc. MgA.
-
Machová Jitka, Mgr.
-
Nguyen Monika, MgA.
|
Obsah předmětu
|
Výuka předmětu bude probíhat v určené lokalitě (např. v okolí ubytovacího střediska Nečtiny). Doba trvání: 5 dnů Seznámení s různými podobami plenérové tvorby (kresba, plastika, instalace, landart, kolektivní projekty...). Studium konkrétních přírodních a architektonických útvarů (malba, kresba, fotografie ...). Podrobnou náplň výuky sdělí vyučující v úvodních hodinách, následně může být náplň modifikována v závislosti na přírodních podmínkách. Vytvoření dokumentace práce formou fotografií či videa a její odevzdání v elektronické podobě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Diskuse, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Skupinová konzultace, Demonstrace dovedností, Seminární výuka, Samostatná práce studentů, Přednáška s demonstrací, Seminář, Exkurze, výuka v terénu
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 25 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 40 hodin za semestr
- Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
- 15 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
vybavit si základní znalosti o technických a technologických postupech využitelných pro land-artovou tvorbu, site-specific, nebo tvorbu v exteriéru, vybavit si postupy základní postupy výtvarného vyjadřování, usouvztažnit základní znalosti ze studované umělecké disciplíny a plenérové tvorby, aplikovat své dosavadní výtvarné znalosti na zadaný projekt |
Odborné dovednosti |
---|
vyjadřovat se rukou volnou i skrze další vhodné typy médií pro plenérovou tvorbu, vypracovat rešerši k zadanému tématu, využít ke své tvorběkonkrétní plenérové dispozice v intencích zadaného úkolu, prezentovat své návrhy ostatním členům týmu, zadavateli (vyučujícímu) |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
o výtvarném plánování řešení zadaného projektu v plenéru, o specifických technologických postupech v oblasti zadaného žánru tvorby, o soudobých stylových kánonech řešení analogické tvorby, o vizuálních prostředcích vhodných pro realizaci zadaného projektu, o způsobech a zásadách spolupráce při řešení participativních nebo sociálně intervenčnch výtvarných zadání |
Odborné dovednosti |
---|
plánuje projekt výtvarného díla s ohledem na specifičnost plenérových podmínek, realizuje jej ve zcela specifických podmínkách (měřítko daného prostoru, proměnlivé atmosférické prostředí, intervenční charakter, atd.), spolupracuje při řešení participativních nebo sociálně intervenčnch výtvarných zadání reflektuje svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech, reflektuje svoji tvorbu v souvislostech profesních, technických a technologických postupů, s erudicí prezentuje svoji práci profesnímu společenství a dokumentuje ji pro expozici určenou širší veřejnosti, je schopen akceptovat a tvrčím způsobem využít hodnotící a kritické response |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Skupinová konzultace, |
Skupinová výuka, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti |
---|
Přednáška s demonstrací, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Řešení problémů, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Skupinová prezentace, |
Sebehodnocení, |
Portfolio, |
Doporučená literatura
|
-
Dle pokynů vyučujícího.
-
Slavická, Milena. Umění instalace - Výtvarné umění. Občanské sdružení pro podporu Výtvarného umění v Nakladatelství Vesmír, spol. s.r.o, 1994.
|