Vyučující
|
-
Mangiante Filip, Prof. akad. mal.
|
Obsah předmětu
|
Tento předmět si student navazujícího magisterského studia může zapsat jako svůj tzv. druhý ateliér. 1. revize/redefinice terminologie 2. mapování grafických projevů v reálném prostředí - veřejném prostoru 3. digitální a kresebná práce s fotografiemi 4. kresebné, plastické a digitální navrhování projektu 5. kolektivní cvičení/akce v terénu 6. kolektivní tvorba - velkoformátová kresba 7. kolektivní tvorba - instalace 8. kolektivní tvorba - výtvarná akce 9. kolektivní tvorba - práce s perspektivou 10. definitivní zpracování návrhu pro semestrální projekt 11. realizace projektu - individuálně 12. dokončení a dokumentace projektu 13. rekapitulace, studium kontextu, sebereflexe
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Skupinová výuka, Projektová výuka, Dialogická výuka, Prezentace práce studentů, Individuální konzultace, Demonstrace dovedností, Studium metodou řešení problémů, Samostatná práce studentů, Seminář
- Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
- 40 hodin za semestr
- Příprava na zkoušku [10-60]
- 45 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 130 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu) [3-8]
- 10 hodin za semestr
- Projekt individuální [40]
- 60 hodin za semestr
|
Předpoklady |
---|
Odborné znalosti |
---|
mít základní přehled o materiálech a médiích vhodných pro grafické techniky vybavit si základní metody a postupy běžných grafických technik reprodukovat odborný slovník ilustrace a grafiky vybavit si běžné dělení grafických technik a technická kritéria pro tato dělení |
Odborné dovednosti |
---|
pracovat samostatně a flexibilně reagovat na hodnotící komentáře vyučujícího projevit vlastní kreativitu ve vztahu k obecným zadáním a vůli hledat různá výtvarná řešení, alterovat je a konstruktivně hodnotit tvořit kresebné návrhy pro grafické zpracování včetně specifik daných podstatou techniky technicky zpracovat základní matrice pro několik různých grafických technik |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
Výsledky učení |
---|
Odborné znalosti |
---|
různých výtvarných a grafických projevů předhistorické doby a jejich variace odborného slovníku ilustrace a grafiky dalšího dílčího rozlišení základních grafických technik a jednotlivých odlišností v rámci jedné konkrétní grafické techniky některých netradičních výtvarných projevů formou grafiky |
Odborné dovednosti |
---|
tvorby základních kresebných návrhů s ohledem na specifika daná podstatou realizované techniky reflektovat svoji tvorbu v historických i dobově aktuálních souvislostech efektivního převodu základní kresby do podoby zpracovatelné grafickými metodami s ohledem na specifické možnosti a potenciál dané metody používat základních strojů, nástrojů a jiného vybavení grafické dílny technického zpracování základní matrice pro většinu běžných grafických technik |
Obecné způsobilosti |
---|
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
Vyučovací metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti |
---|
Diskuse, |
Hodnotící metody |
---|
Odborné znalosti |
---|
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti |
---|
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti |
---|
Seminární práce, |
Doporučená literatura
|
-
Bronowski, Jacob. Vzestup člověka. 1. vyd. Praha : Odeon, 1985.
-
Canetti, Elias. Masa a moc. Vyd. 2., (V nakl. Academia 1.). Praha : Academia, 2007. ISBN 978-80-200-1512-9.
-
Čapek, Josef. Umění přírodních národů. Praha : Československý spisovatel, 1949.
-
Honzík, Karel. Tvorba životního slohu : Stati o architektuře a užitkové tvorbě. Praha : Horizont, 1976.
-
Lévinas, Emmanuel. Etika a nekonečno. Praha : Institut pro středoevropskou kulturu a politiku, 1994. ISBN 80-85241-67-6.
-
Read, Herbert. Výchova uměním. Praha : Odeon, 1967.
|